جدال آرسنال، چلسی در فینال FA Cup/جدال تمام لندنی در بازی پایانی قدیمی ترین تورنمنت فوتبال جهان

دو تیم چلسی و آرسنال شنبه شب راس ساعت ۲۱ به وقت تهران فینال جام حذفی باشگاههای انگلستان موسوم به FA CUP را برگزار میکنند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، جام حذفی باشگاههای انگلستان که از سال ۱۸۷۱ میلادی تاکنون به‌طور منظم هر سال برگزار شده (به‌جز در زمان دو جنگ جهانی)، قدیمی‌ترین مسابقات فوتبالی‌ست که کماکان به حیات خود ادامه می‌دهد.

قهرمان اف ای کاپ حق شرکت در مسابقات لیگ اروپا (جام یوفا) را پیدا می‌کند. اما در صورتی که آن تیم برای لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شده باشد، سهمیه جام یوفا به بهترین تیم لیگ برتر می‌رسد. پیش از فصل ۲۰۰۹–۲۰۱۰ تیم نایب قهرمان به جام یوفا می‌رفت.

این جام از سال ۱۹۹۲ به تیم قهرمان هر دوره سپرده می‌شود و کاملاً مشابه جام قبلی که از ۱۹۱۱ مورد استفاده بود ساخته شده‌است.

تیمهای شرکت کننده در FA CUP

همه باشگاههای لیگ برتر انگلستان (۹۲ تیم) در این مسابقات شرکت می‌کنند. در سال‌های دور تیم‌های فوتبال ایرلند، اسکاتلند و ولز نیز امکان حضور در این رقابت‌ها را داشتند، اما در حال حاضر به جز ۶ تیم فوتبال ولزی حاضر در لیگ فوتبال انگلیس، تمام باشگاه‌های دیگر در خاک انگلیس قرار دارند.

ورزشگاه میزبان دیدار فینال

ورزشگاه ویمبلی در لندن میزبان سنتی فینال جام حذفی بوده‌است. در دوران بازسازی ویمبلی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ بازی‌های فینال در ورزشگاه میلنیوم در کاردیف انجام می‌شد.فینال مسابقات از فصل ۲۰۰۷ و نیمه نهایی از فصل ۲۰۰۸ دوباره به ورزشگاه ویمبلی بازگشت.

قهرمانان FA CUP و رکوردداران

۲۴ تیم مختلف تاکنون جام حذفی باشگاه های انگلستان را فتح کرده‌اند و ۴۳ تیم نیز در دیدار فینال حاضر بوده‌اند. آرسنال با ۱۳ قهرمانی پر افتخارترین تیم این جام است و پس از آن منچستر یونایتد با ۱۲ قهرمانی،چلسی و تاتنهام هاتسپر با ۸ و لیورپول، استون ویلا با ۷ قهرمانی و منچستر سیتی با ۶ قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی در این مسابقات را دارند.

چلسی مقابل آرسنال
ورزشگاه: ومبلی لندن
داور: آنتونی تایلور

جدال تیمهای لندنی برای فتح جام

دو تیم چلسی و آرسنال شنبه شب راس ساعت ۲۱ به وقت تهران فینال جام حذفی باشگاههای انگلستان موسوم به FA CUP را برگزار میکنند.

این سومین جدال دو تیم در همه رقابتهای امسال محسوب میشود.بازی رفت دو تیم در رقابتهای لیگ برتر را چلسی با کامبکی دیدنی و با نتیجه دو بر یک در استادیوم امارات از میزبانش آرسنال برد و در بازی برگشت در استمفورد بریج این آرسنال بود که کامبک زد و باخت دو بر یک را تبدیل به تساوی دو بر دو کرد.

مسیر سخت‌تر چلسی نسبت به آرسنال

چلسی در راه رسیدن به فینال FA CUP مسیر دشوارتری را نسبت به آرسنال طی کرد.شاگردان فرانک لمپارد در راه رسیدن به فینال لیورپول ، لستر سیتی و منچستر یونایتد را حذف کردند و مردان میکل آرتتا سخت‌ترین حریفشان در راه رسیدن به فینال، منچسترسیتی بود که در نیمه نهایی موفق به حذفش شدند.

آخرین فینالهای دو تیم

چلسی آخرین بار سال ۲۰۱۷/۱۸ به فینال رسید و موفق شد با گل “ادن هازارد” از روی نقطه پنالتی منچستریونایتد را شکست داده و برای هشتمین بار فاتح جام حذفی شود.

آرسنال آخرین فینالی که برگزار کرد سال قبل از آخرین قهرمانی چلسی در مقابل همین تیم بود که موفق شد با نتیجه دو بر یک فاتح جام شود.

تکرار فینال ۳ فصل قبل با مربیان جدید

در فینال فصل ۲۰۱۶/۱۷ تیم آرسنال با هدایت آرسن ونگر فرانسوی موفق به شکست چلسی با هدایت آنتونیو کونته ایتالیایی شد.حالا روی نیمکت آرسنال، میکل آرتتای اسپانیایی حضور دارد و در مقابل فرانک لمپارد هدایت چلسی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/