فینال جام حذفی پرتغال/ بازی انتقامی بنفیکا – پورتو بر سر کسب جام

فینال جام حذفی باشگاه های پرتغال بامداد یکشنبه بین تیمهای پورتو و بنفیکا ، قهرمان و نایب قهرمان این فصل پریمیر لیگ پرتغال در ورزشگاه “سیداد ده کویمبرا” برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، این دیدار سومین مصاف دو تیم در فصل اخیر خواهد بود.در دو بازی این فصل لیگ پرتغال، موفقیت از آن شاگردان ” سرخیو کونسیسائو ” بود که با گرفتن ۶ امتیاز بازیهای رفت و برگشت در نهایت لیگ را با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به بنفیکا فتح کردند.
حالا دو تیم در فینال جام حذفی به مصاف هم میروند و این بازی برای عقابهای شهر لیسبون یک دیدار انتقامی محسوب میشود.

تاریخچه جام حذفی پرتغال

جام حذفی باشگاه های پرتغال از سال ۱۹۲۲ برگزار میشود و یکی از قدیمی ترین تورنمنتهای فوتبال در قاره سبز و کشور پرتغال محسوب میشود.پورتو فینالیست این دوره از رقابتها، قهرمان اولین دوره آن محسوب میشود که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، اسپورتینگ لیسبون را شکست داد و نام خود را در تاریخ این رقابتها بعنوان اولین قهرمان ثبت کرد.در فورمت جدید رقابتها که از سال ۱۹۳۸ آغاز شد اما باشگاه آکادمیکا با شکست بنفیکا قهرمان این تورنمنت شد.در تاریخ این رقابتها و در آمار کلی باشگاه بنفیکا با ۲۶ قهرمانی رکورددار است و اسپورتینگ لیسبون با ۱۷ و پورتو با ۱۶ قهرمانی در رتبه های بعدی قرار دارند.

وضعیت پورتو و بنفیکا در آخرین فینالها

پورتو فینالیست فصل قبل این رقابت محسوب میشود که در دیدار پایانی پس از تساوی ۲ بر ۲ برابر اسپورتینگ لیسبون در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد.

بنفیکا اما آخرین با در سال ۲۰۱۷ به فینال جام حذفی رسیده بود که با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل ” ویتوریا گیمارش ” قهرمانی را به دست آورد.

مسیر دو تیم تا بازی فینال

پورتو برای رسیدن به فینال جام حذفی باشگاههای پرتغال ۶ بازی برگزار کرد که البته نامدارترین رقیبش تیم “ویتوریا گیمارش ” در مرحله دوم بود.آنها در نیمه نهایی در دو دیدار رفت و برگشت “آکادمیکو” از دسته یک را با نتیجه ۴ بر ۱ در مجموع شکست دادند و به فینال رسیدند.
:red_circle: بنفیکا اما در مسیر رسیدن به فینال جام حذفی رقبایی سخت تر داشت و از دور سوم با براگا ، ریوآوه و فامالیسائو بازی کرد که رقیبش در بازی پای فینال فامالیسائو بود که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت این تیم را ۴ بر ۳ مغلوب کرد و به فینال رسید.

تکرار فینال فصل ۲۰۰۳ در فینال ۲۰۲۰

بنفیکا و پورتو در فصل ۲۰۰۳ در فینال جام حذفی باشگاههای پرتغال در مقابل هم قرار گرفتند که عقابهای شهر لیسبون در وقتهای اضافه با نتیجه ۲ بر ۱ پورتو را مغلوب کرده و به قهرمانی رسیدند.حالا بعد از ۱۷ سال یکبار دیگر دو تیم در فینال با هم رقابت خواهند کرد.در صورت قهرمانی بنفیکا ،آنها به رکورد ۲۷ قهرمانی در جام حذفی پرتغال می رسند و دست نیافتنی تر خواهند شد.پورتو هم در صورت پیروزی با ۱۷ قهرمانی در این تورنمنت میرسد و در کنار اسپورتینگ لیسبون تبدیل به دومین تیم پر افتخار این رقابتها خواهد شد.

انتهای پیام/