ذوالفقار نسب ورزش جامع را تشرح کرد

بیژن ذوالفقار نسب در مورد نقش مدیران در ورزش جامع کشور با رادیو ورزش گفتگو کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال، در خصوص موضوع این هفته برنامه “ورزش جامعه” اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در دنیای امروز فرهنگ، اخلاق و رعایت شئونات اجتماعی است. به اعتقاد من باشگاه های ورزشی به نوع خود یک دانشگاه محسوب می شوند. مسلماً در کنار تمام فعل و انفعالات رقابتی که وجود دارد، اخلاق و روحیه ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

باشگاه های ما فرهنگی نیستند


وی، ادامه داد: در دنیای ورزش کشورهای صاحب سبک، در درجه اول طبقات مختلف اجتماعی را درنظر می گیرند و امکانات فرهنگی آموزشی را کاملا برایشان مهیا می کند. متاسفانه ما فقط یک نکته را از این قضیه گرفته‌ایم و آن هم اسامی باشگاه هاست. اکثر قریب به اتفاق باشگاه های ورزشی تابلو دفاترشان، باشگاه فرهنگی ورزشی نوشته شده است؛ حتی بحث فرهنگی رامقدم تر از بحث ورزشی تلقی می کنند که درست هم است؛ اما در محتوا اهالی ورزش می‌دادند که با این فلسفه فاصله خیلی زیادی داریم؛ مگر اینکه افراد در خانواده هایی پرورش پیدا کنند که شدیداً در فکر آینده فرزندانشان باشند؛ حداقل برای گذراندن دوره اول و دوم دبیرستان یاریشان کنند.

ذوالفقارنسب، تصریح کرد: اکنون بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای ما به دلیل مشغله بسیار زیاد ورزش ایشان قادر نیستند دیپلم بگیرند و این مسئله برای بنده بسیار بسیار رنج آور است و حتی می تواند یک مشکل اجتماعی باشد. البته اینطور نیست که گرفتن دیپلم یا رفتن به دانشگاه تمام مسائل انسانی را حل میکند؛ اما باید بپذیریم آن کسی که به دانشگاه می رود بسیاری از زمینه های مختلف اخلاقی، رفتاری و اجتماعی را درک می کند.

مدیران ما با خلق و خوی ورزشی ها آشنا نیستند


این کارشناس رادیو ورزش درباره اهمیت آگاهی و سطح علمی مدیران گفت: اگر در یک باشگاهی یک مدیر ورزشی آگاه به روابط ورزشی نباشد؛ قطعاً نمی‌تواند به تمام اهداف خود دست پیدا کند و برای اینکه همیشه حرف آخر را بزند به سراغ افراد ورزشی نمی رود. حتی خیلی مواقع می‌بینیم نیروهایی در سطح خودشان و حتی پایین تر از خودشان را استخدام می کنند که آن توانمندی و اقتدار فکری و عملیاتی را ندارند. این افراد نسبت به جامعه ورزش، روحیات ورزش، فرهنگ ورزشی و خلق و خوی ورزشکاران که مهره‌های اصلی آن باشگاه هستند، تسلط ندارند و همیشه با یکسری از مشکلات روبرو شود.

انتهای پیام/