هفته هفدهم سری آ؛ یوونتوس دست نیافتنی و ادامه ناکامی تیم‌های میلانی

هفته ماقبل نیم‌فصل در فوتبال باشگاهی ایتالیا، بار دیگر با پیروزی یووه همراه شد. ناکامی تیم‌های میلانی از دیگر نتایج مهم هفته بود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، جدول سری آ پس از پایان هفته هفدهم و مهم‌ترین بازی‌های هفته به شرح زیر است.

لاتزیو 3-1 کالیاری

لاتزیو از شکست میلان نهایت استفاده را کرد و به رتبه چهارم جدول رسید. مردان اینزاگی کار سختی در بازی مقابل کالیاری نداشتند. آن‌ها در 23 دقیقه اول دو گل به ثمر رساندند تا خیالشان از سه امتیاز بازی تا حد زیادی راحت شود. گل سناد لولیچ در دقیقه 67 نیز تیر خلاصی بر کالیاری بود. تک گل میهمان در وقت‌های تلف شده و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

این اولین پیروزی لاتزیو طی شش هفته اخیر سری آ بود (4 تساوی، 1 برد و 1 شکست). با این حال عملکرد دیگر تیم‌های نیمه اول جدول به قدری بد بود که لاتزیو با این نتایج نه چندان خوب توانست به رتبه چهارم و محدوده سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برسد.

لاتزیو در چارچوب هفته هجدهم میهمان بولونیا خواهد بود. این بازی از ساعت 17:30 فردا (چهارشنبه) به وقت ایران آغاز می‌شود.

ناپولی 1-0 اسپال

ناپولی علیرغم بازی هجومی خود تنها با یک گل زده موفق به پیروزی برابر اسپال شد. عملکرد ناپولی در فصل جاری فوق‌العاده بوده است اما شاید مهم‌ترین دلیل ناکامی تیم آنچلوتی تا اینجای فصل بدشانسی باشد.

ناپولی از گروه مرگ لیگ قهرمانان اروپا با 9 امتیاز و تنها یک شکست حذف و راهی لیگ اروپا شد. عملکرد آن‌ها در رقابت‌های سری آ نیز 13 پیروزی، 2 تساوی و 2 شکست بوده است. با این حال ناپولی با هشت امتیاز اختلاف نسبت به یووه صدرنشین در رده دوم جای گرفته است. ناپولی با نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود یعنی اینتر نیز هشت امتیاز اختلاف دارد و همین اعداد گواه بر عملکرد عالی مردان آنچلوتی در فصل جاری است.

میلان 0-1 فیورنتینا / کیه وو 1-1 اینتر

روزهای بد دو تیم میلانی پایان ندارد. اینتر در یک برهه از فصل جاری به 7 پیروزی پیاپی در لیگ رسید، اما پس از آن روند سینوسی آغاز شد. شش بازی بعدی تنها دو برد برای افعی‌ها به همراه داشت. اینتر با تساوی مقابل آیندهوون در آخرین بازی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا، از صعود باز ماند و به لیگ اروپا رفت.

اینتر در بازی مقابل کیه وو اندکی بدشانس هم بود. سرجیو پلیسیر در دقیقه 91 دروازه اینتر را باز کرد و دو امتیاز را از نراتزوری گرفت.

وضعیت میلان نیز اگر از اینتر بدتر نباشد، بهتر نیست! اگر اینتر از لیگ قهرمانان به لیگ اروپا سقوط کرد، میلان حتی نتوانست از گروهش در لیگ اروپا بالا برود. در سری آ نیز روسونری طی 6 بازی اخیر یک برد را در کارنامه می‌بیند.

شرایط برای جنارو گتوزو سخت‌تر از همیشه است. اینتر با رده چهارم پنج امتیاز اختلاف دارد اما میلان با شکست مقابل فیورنتینا آن هم در بازی خانگی رتبه چهارم را از دست داد.

در چارچوب هفته هجدهم سری آ فردا میلان در بازی خارج از خانه خود از ساعت 15:00 به مصاف فروزینونه خواهد رفت. اینتر از ساعت 23:00 در حساس‌ترین بازی هفته میزبان ناپولی خواهد بود.

یوونتوس 1-0 رم

متوقف کردن یوونتوس در سری آ تبدیل به رویا شده است. بیانکونری به جز تساوی مقابل جنوا در هفته نهم، تمام بازی‌هایش را پیروز بوده. 34 گل زده و 8 گل خورده حکایت از فصل بی‌نظیر الگری با یوونتوس دارد.

یوونتوس با تک گل مانژوکیچ در دقیقه 35 از رقیب پیش افتاد و رم تا انتهای بازی نتوانست این گل را جبران کند. رم با وجود صعود از دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا اوضاع خوبی در لیگ ندارد و با 24 امتیاز در رده دهم جدول جای گرفته است. اما رقابت در میانه جدول به حدی فشرده دنبال می‌شود که اختلاف رم با کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تنها 4 امتیاز است!

رم فردا میزبان ساسولو خواهد بود و یوونتوس نیز در خانه آتالانتا به میدان می‌رود.