شانس کدام داور برای قضاوت در دربی تهران بیش از سایرین است؟

داور دربی هنوز از سوی کمیته داوران انتخاب نشده و باتوجه به حساسیت بالای این مسابقه در نیمه نهایی جام حذفی احتمالا در چند روز آینده این اتفاق رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ پرسپولیس تهران مدت ها است که در مرحله نیمه نهایی این جام قرار دارد و استقلال نیز با پیروزی حساس مقابل سپاهان در ورزشگاه ازادی گام به این مرحله گذاشت و با قرعه کشی که در سازمان لیگ انجام شد شهرآورد تهران این بار در جام حذفی برگزار خواهد شد.

شش داور ایرانی در لیست الیت و یا همان لیست بین المللی قرار دارند که علیرضا فغانی با حضور در کشور استرالیا عملا شانسی برای قضاوت در این مسابقه ندارد چرا که حداقل فعلا قصد قضاوت در لیگ برتر ایران را ندارد. موعود بنیادی فر نفر دوم این لیست نیز با اشتباهات مکرر در هفته های اخیر بخصوص در دیدار استقلال و سپاهان عملا از گزینه قضاوت در این مسابقه کنار رفته است.

دکتر بیژن حیدری نیز دیدار رفت سپاهان و استقلال در اصفهان را سوت زد و آنقدر اشتباه داشت که استقلالی ها طبعا نسبت به انتخاب او خوشبین نیستند.

نفرات چهارم تا ششم هم اصلا نمی‌توانند گزینه دربی باشند چون آنطور که باید از تجربه بالایی در مسابقات حساس به این اندازه برخوردار نیستند. رضا کرمانشاهی اما در این فصل قضاوت قابل قبولی از خود به جای گذاشته و می‌تواند گزینه اصلی این رقابت حساس باشد. کافی است اسماعیل صفیری در روزهای آتی ان را به صورت رسمی اعلام کند.