تقابل عنوان داران در فینال لیگ اروپا/ جدال لالیگا و سری آ بر سر قهرمانی

 فینال لیگ اروپا در فصل جاری را نمایندگان اسپانیا و ایتالیا برگزار میکنند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، پس از حذف تیمهای بزرگ اسپانیایی در چمپیونز لیگ حالا سویا به نوعی از اعتبار لالیگا در فینال لیگ اروپا دفاع میکند.تیمی که با ۵ عنوان قهرمانی در سالهای اخیر در این تورنمنت لقب “متخصص قهرمانی” در لیگ اروپا را گرفته است. در مقابل “نراتزوری” نماینده فوتبال ایتالیا در فینال است که آنها هم بدنبال قهرمانی و دفاع از اعتبار فوتبال سری آ هستند.

نراتزوری، تیم سی وسوم رنکینگ یوفا و نایب قهرمان سری آ در فصل 2019/20، پس از قرار گرفتن در رتبه سوم گروه خود در لیگ قهرمانان این فصل که در آن اسلاویا پراگ از جمهوری چک، دورتموند آلمان و بارسلونا اسپانیاحضور داشتند، به لیگ اروپا آمد. اینترمیلان در مرحله یک شانزدهم نهایی در مجموع با حساب 4 بر1 از سد لودوگورتس بلغارستان عبور کرد و در مرحله یک چهارم نهایی 2-0 ختافه اسپانیا را حذف کرد. افعی ها در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 2-1 لورکوزن آلمان را شکست دادند و در نیمه نهایی هم با 5 گل قهرمان اوکراین یعنی شاختار دونتسک را شکست دادند تا بهترین پیروزی در مراحل ماقبل فینال را به دست آورده و به فینال برسند.

جدال لالیگا و سری آ

شاگردان لوپتگی،تیم هشتم رنکینگ یوفا و تیم چهارم لالیگا در فصل 2019/20، پس از کسب اول رتبه گروه A مرحله گروهی لیگ اروپا، به مرحله حذفی آمد و در دور یک شانزدهم نهایی با کلوژ رومانی روبرو شدند. بازی رفت در رومانی 1-1 و بازی برگشت در اسپانیا 0-0 شد تا آندلوسی ها با قانون گل زده در خانه حریف به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. سویا در این مرحله مرحله 2-0 رم ایتالیا را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی 1-0 ولورهمپتون انگلستان را حدف کرد. پیروزی 2-1 سویا مقابل منچستریونایتد طی نمایشی دیدنی باعث شد تا آنها به فینال لیگ اروپا برسند.

آنتونیو کونته در قواره سرمربی به قهرمانی رسیده است اما فقط در مسابقات داخلی سری آ و پریمیر لیگ بوده و حالا به دنبال اولین جام اروپایی خود در عرصه مربیگری است و طرفداران اینتر میلان امیدوارند این مربی تیمشان را پس از 10 سال به یک قهرمانی اروپایی برساند. سرمربی سابق یووه و چلسی برای اولین بار است که به عنوان سرمربی حضور در یک فینال بین المللی را تجربه می کند در حالی که در دوران بازی خود قهرمانی در رقابتهای اروپایی را بدست آورده بود.

یولین لوپتگی، سرمربی سویا هم بعد از اخراج از تیم ملی اسپانیا در آستانه جام جهانی 2018 و سپس کسب نتایج ضعیف با رئال مادرید، می خواهد بار دیگر خود را به عنوان یک مربی موفق ثابت کند. او در رقابت های بین المللی، سابقه قهرمانی با تیم ملی جوانان اسپانیا در جام ملت های اروپا را دارد و حالا در پی قهرمانی در لیگ اروپا آنهم با تیمی است که در سالهای اخیر بیشترین قهرمانی را در این تورنمنت به دست آورده است.

دو تیم اینتر و سویا تا حالا در رقابت های اروپایی سابقه بازی برابر یکدیگر را نداشته اند

سویا برابر نمایندگان کشور ایتالیا آمار 6 پیروزی، 5 شکست و 2 تساوی را ثبت کرده است.تیم اسپانیایی تنها در یک فینال برابر نماینده ای از ایتالیا قرار گرفته که در آن پیروز بوده است ( سوپر کاپ اروپای سال 2007 میلان را با نتیجه 3-1 شکست داد). 

اینتر تاکنون در برابر نمایندگان اسپانیا، آمار 9 پیروزی، 9 تساوی و 2 شکست در بازی های خانگی و آمار 3 پیروزی، 2 تساوی و 15 شکست در بازی های بیرون از خانه را از خود ثبت کرده است.

اینتر پنجمین فینال خود در لیگ اروپا/جام یوفا را تجربه میکند در حالی که سویا برای ششمین بار حضور در فینال این رقابت ها حضور پیداخواهد کرد.

سویا در هر پنج مرتبه ای که به فینال جام یوفا/لیگ اروپا رسیده بازی را برده است.آندولوسی ها با شکست تیم های میدلزبرو (2006) اسپانیول (2007) بنفیکا (2014)، دنیپرو (2015) و لیورپول (2016) قهرمان شده اند (100 درصد پیروزی). اینتر نیز در 3 فینال از 4 فینال خود در این رقابت ها رم (1991)، سالزبورگ (1994) و لاتزیو (1998) را شکست داده و در یک فینال برابر شالکه (1997) با تک گلی که مارک ویلموتس برای تیم آلمانی به ثمر رساند، بازنده بوده است.

? جمعه ۳۱ مردادماه
? ساعت ۲۳:۳۰
? ورزشگاه:راین انرژی استادیوم(کلن آلمان)
داور: دنی ماکلیه (هلند)??

انتهای پیام/