استارت فوتبال جزیره با “جام خیریه/ دوئل کلوپ – آرتتا در ومبلی

فصل جدید رقابتهای فوتبال جزیره با برگزاری دیدار سوپرکاپ بین تیمهای لیورپول قهرمان Primar League و آرسنال قهرمان FA CUP در واقع به نوعی استارت خواهد خورد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، لیورپول که در فصل کرونا زده و تازه به پایان رسیده لیگ جزیره توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد قصد دارد با فتح “سوپرکاپ” برای مدعیان فصل پیش رو خط و نشانی پررنگ بکشد‌.در طرف مقابل آرسنال هم میخواهد با فتح این جام نشان دهد که در فصل جدید رقابتهای باشگاهی انگلستان هنوز جزو TOP SIX و باشگاههای مدعی قهرمانی محسوب میشود.

یورگن کلوپ که در فصل گذشته نتوانست در چمپیونز لیگ عنوان قهرمانی را تکرار کند و جام حذفی را هم به دست نیاورد در تقابل با میکل آرتتا فقط به برد فکر میکند.از طرفی آرتتا هم در پی اثبات کاریزمای خود بعنوان یک مربی جوان به خوبی میداند غلبه بر مردباتجربه‌ای مانند کلوپ نگاهها را به وی تغییر خواهد داد و سران آرسنال در طول فصل فرسایشی لیگ جزیره از مربی اسپانیایی حمایت خواهند کرد.

اولین دوره “سوپرکاپ” انگلستان در سال ۱۹۰۸ برگزار شد. منچستر یونایتد با ۲۱ قهرمانی (۱۷ قهرمانی و ۴ قهرمانی مشترک) پر افتخارترین تیم در این مسابقات است. آرسنال و لیورپول  هم با ۱۵ عنوان در این رقابت‌ها،بعد از شیاطین سرخ پرافتخارترین تیمها هستند با این توضیح که آرسنال از ۱۵ قهرمانی خود ۱۴ بار به تنهایی و ۱ بار به صورت مشترک قهرمان شده است اما لیورپول ۱۰ بار به تنهایی و ۵ بار به صورت مشترک قهرمان جام خیریه شده است.

آخرین باری که لیورپول در جام خیریهٔ انگلستان حضور داشت فصل گذشته بود که برابر منچسترسیتی پس از تساوی یک بر یک در ضربات پنالتی مغلوب شد و حالا در پی جبران مافات دیدار فصل قبل برابر آرسنال است.

سوپرکاپ انگلیس
8 شهریور 1399
? ساعت 20:00
? ورزشگاه ومبلی
لیورپول مقابل آرسنال
داور: آندره مارینر

آخرین باری که آرسنال در جام خیریه حضور داشت اما فاتح جام شد.فصل ۲۰۱۷ آرسنال در دیداری تمام لندنی موفق شد پس از تساوی یک بر یک برابر چلسی در ضربات پنالتی آبی پوشان لندنی را شکست داده و فاتح جام شود.

دو تیم فصل گذشته ۳ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.در بازی رفت لیگ و در آنفیلد لیورپول با نتیجه سه بر یک موفق به شکست آرسنال شد.بازی برگشت در ورزشگاه امارات را آرسنال طی یک کامبک دیدنی دو بر یک برد و در جام اتحادیه در دیداری که ۱۰ گل رد و بدل شد دو تیم به تساوی ۵ بر ۵ رسیدند که در نهایت در ضربات پنالتی این لیورپول بود که به پیروزی رسید.

پیر امریک اوبامیانگ بدون تردید خطرناکترین مهره آرسنال در این دیدار میباشد.مهاجم گابنی امید اول آرتتا در دیدار مقابل لیورپول برای فتح جام است.در طرف مقابل هم مثلث هجومی صلاح/مانه و فیرمینو اسلحه کلوپ برای عبور از سد آرسنال هستند.

هر دو تیم تقریبا از تمامی بازیکنان اصلی خود بهره‌مند هستند و مصدوم خاصی ندارند‌. در ترکیب لیورپول ، فن‌دایک مدافع هلندی این تیم قدری مشکل مصدومیت داشت که به این دیدار میرسد و در مجموعه تیمی آرسنال هم امیلیانو مارتینز سنگربان آرژانتینی به تعطیلات رفته بود و حال باید در قرنطینه باشد که البته نظر آرتتا برای پست شماره یک از ابتدا برند لنو بود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: پخش زنده بازی تیم های آرسنال و لیورپول امروز شنبه ۸ شهریور + ترکیب احتمالی