چالش تاکتیکی منچستریونایتد/ کار حمله از خط میانی شروع میشود

منچستریونایتد فصل آینده به یک طرح برای پشتیبانی از برونو فرناندز وینگر پرتغالی خود نیاز دارد.بازیکنی که در اولین فصل حضور خود در اولدترافورد تاثیر بسزا و درخششی چشمگیر در ترکیب شیاطین سرخ داشت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،استعدادیابان و آنالیزورها که به دنبال بهبود وضعیت منچستریونایتد در نیم فصل دوم لیگ گذشته بودند ، دیگر نیازی به گذراندن مدت طولانی در اولدترافورد و یا در مقابل لپ تاپ های خود نداشتند تا بتوانند نقش اصلی در این صعود( به لیگ قهرمانان اروپا) را داشته باشند.

?منچستر یونایتد پس از اینکه برونو فرناندز را در ژانویه
با مبلغ 47.5 میلیون پوند جذب کرد 32 امتیاز از 66 امتیاز ممکنه را به دست آورد ، حتی باوجود اینکه این بازیساز پرتغالی تنها در این باشگاه در 14 بازی از 38 مسابقه منچستریونایتد در لیگ برتر حضور داشت.

?یونایتد با فرناندز در این بازی‌ها میانگین 2.28 امتیاز را به دست آورد. بدون او آنها میانگین 1.41 امتیاز در هر بازی داشتند. این اختلاف قابل ملاحظه‌ای است و اگرچه شاید داشتن این روند در هر فصلی از هر لحاظ خیلی ساده به نظر بیاید ، اما این واقعیت که بدون فرناندز 54 امتیاز و با حضور فرناندز 87 امتیاز در یک رقابت به دست می‌آید ، تأثیر او در این تیم را برجسته می کند.

?مارکوس راشفورد ، آنتونی مارسیال و میسون گرین وود در فرم ایده آلی پس از بازگشایی مسابقات قرار داشتند ، اما پیشرفت یونایتد در مقابل دروازه آنقدر مدیون حضور خلاقانه فرناندز است که میتوان به آمار هشت گل و هفت پاس گل وی در همان 14 بازی اشاره داشت.

?بنابراین وقتی تیم ها به دنبال متوقف کردن یونایتد هستند ، می دانند که باید فرناندز را متوقف کنند. در چند هفته پایانی فصل لیگ برتر ، شاهد تلاش هایی در این زمینه بودیم که تیم هایی با دفاعی کم نظیر مقابل یونایتد ، به میزان کمتری اجازه می‌دادند که از فضاها به میزان کامل استفاده شود تا بازیکنان منچستر یونایتد توپ را دریافت کنند. این تیم ها بازی را در میانه‌ی زمین درست جایی که این جوان 25 ساله می خواست کار خودش را انجام دهد، می بستند.

?حالا همه رقبای لیگ برتری یونایتد شانس این را داشته اند كه ببینند فرناندز چه كاری می تواند انجام دهد ، از كجا و چگونه او بازی ها را تحت تأثیر خود قرار می دهد ، و همچنین چگونه پاس هایی که می‌خواهد را ارسال می كند. تیم ها برای متوقف کردن پاس های او و به طور کلی خط میانی یونایتد در فصل آینده دقت بیشتری می‌کنند و کانال های عبوری خود را محدودتر می كنند.

?فرناندز بازیکنی است که میزان دقت پاس وی نسبتاً پایین است ، اما به این دلیل است که او اغلب پاس های دشوار را امتحان می کند. این یک ریسک محسوب می شود که ارزش آن را دارد زیرا وقتی تیم از تنگنا خارج می شود منجر به باز شدن بازی و خلق موقعیت می شود.

?اما اگر او فصل بعد روی توپ فشار بیاورد یا مجبور شود وارد مناطقی شود که نمی تواند همان تأثیر را داشته باشد و میزان موفقیت او با افت پاس ها کاهش یابد ، تأثیر آشکاری در نحوه بازی یونایتد خواهد داشت.

?این چیزی است که اوله گونار سولسشائر و مربیان یونایتد باید از آن آگاه باشند و پلن B خود را به وجود آورند تا بتوانند فرناندز را در بازی نگه دارند وقتی هدف رقیبان این است که او را از بازی خارج کنند.

?آنها چگونه این کار را انجام می دهند؟ اینجا جایی است که مربیان نخبه هوش و استعداد خود را باید به نمایش بگذارند. آنها می توانند تا نقش فرناندز را به نفوذ به عمق تبدیل کنند و نقش او را عمقی تر کنند ، به پست او عرض بیشتر دهند ،او را از پست تخصصی اش بیرون بکشند یا به او توجه بیشتری کنند تا برای سایر استعدادهای بخش هجومی تیم مانند پل پوگبا و سه مهاجم سریع تیم، فضای بیشتری را ایجاد کند.