کلمبیا میزبان مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان شد

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان ۲۶ تا ۳۰ مرداد سال آینده به میزبانی کلمبیا برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،از فدراسیون دوومیدانی، مسابقات قهرمانی جوانان جهان سال ۲۰۲۰ که پیش از این قرار بود در مردادماه سال جاری (جولای سال ۲۰۲۰) در نایروبی کنیا برگزار شود، به دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا، در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ مرداد سال ۱۴۰۰ به میزبانی شهر کالی، پایتخت ورزشی کلمبیا برگزار خواهد شد.

این شهر پیش از این میزبان مسابقات مختلفی بوده که از جمله آنها می‌توان به قهرمانی نوجوانان (زیر ۱۸ سال) جهان در سال ۲۰۱۵، قهرمانی آمریکای جنوبی در سال ۲۰۰۵، قهرمانی آمریکای مرکزی و حوزه کارائیب در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد.

همچنین قرار است بازی‌های ورزشی جوانان پن امریکن در سال ۲۰۲۱ نیز در این شهر برگزار شود.

سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی در خصوص میزبانی کالی گفت: مسابقات قهرمانی جوانان جهان پر از شور و هیجان جوانی است. بدیهی است این مسابقات باید در فضایی پر از شور و هیجان جوانی برگزار گردد؛ کالی با تاریخ غنی و پیشینه آمریکای لاتینی که دارد از این فضا برخوردار است.

وی ادامه داد: ما همچنین قهرمانان و ورزشکاران متعددی از کلمبیا داریم مانند کاترینه ایبارگن که در سال ۲۰۱۸ به عنوان ورزشکار زن جهان انتخاب شد. امیدواریم با برگزاری این مسابقات نوجوانان و جوانان بیشتری از این کشور و منطقه آمریکای لاتین جا پای این قهرمانان گذاشته و در ورزش دوومیدانی بدرخشند.