نقل و انتقالات لیگ برتر؛ چرا هواداران پرسپولیس به خریدهای جدید خوش‌بین نیستند؟

روز گذشته پرسپولیس تهران با سه بازیکن جدید به توافق نهایی رسید تا لیست یحیی گل محمدی در گام نخست به خوبی خریداری شده باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ روز گذشته انتقادهای فراوانی به خریدهای پرسپولیس شد و هواداران این تیم عقیده داشتند که با ورود این سه بازیکن ( سعید اقایی، حامد لک و عیسی آل کثیر) پرسپولیس نمی تواند همانند چهار پنج فصل گذشته از مدعیان اصلی قهرمانی باشد. اما بد نیست نگاهی بیاندازیم به اینکه سه بازیکن تازه جذب شده قرار است در چه پستی و جای چه بازیکنانی وارد زمین شوند:

سعید آقایی؛ پاشنه آشیل سرخ‌ها

این بازیکن که روزهای خوبی را در سپاهان گذراند و آمار پاس گل مناسبی را در یک فصل با سانترهای مواج خود ثبت کرد با عقد قراردادی دو ساله پرسپولیسی شد. او قرار است در لیگ بیستم به جای محمد نادری در دفاع چپ به میدان برود که نادری اغلب در لیگ قبل به علت مصدومیت بسیاری از دیدارها را از دست داد اما در همان تقابل های اندک مقابل حریفان عملکرد قابل قبولی را به ثبت رساند و به دلیل تکنیک بالای او از محبوبیت خاصی نزد هواداران برخوردار بود. ضمن اینکه در صورت عدم تمدید قرارداد قرضی نادری، آقایی بدون رقیب در دفاع چپ بازی خواهد کرد.

عیسی آل کثیر؛ زوج مناسب برای علیپور؟

علی علیپور در فصلی که گذشت دوازده بار موفق به گلزنی شد و هشت بار نیز پاس گل داده تا لز لحاظ آماری بهترین بازیکن سرخ ها حتی بالاتر از مهدی ترابی یازده گله قرار بگیرد. علیپور که دیگر قراردادی با این تیم ندارد درخواست رقم قرارداد بالایی به رسول پناه داده که فعلا موافقت نشده است. در صورتی که علیپور از این تیم جدا شود عیسی باید به عنوان مهاجم نوک پرسپولیس جور سایرین را بکشد که البته با 31 سال سن بعید بنظر می رسد آمادر خیلی خوبی از لحاظ گلزنی ثبت کند اما در صورتی که علیپور با پرسپولیس تمدید کند آنوقت است که عیسیآل کثیر که در نفت ابادان 12 گل به ثمر رساند می تواند زوج مناسبی در لیگ بیستم باشد.

حامد لک؛ گلر اول یا دوم؟

رادوشویچ سه فصل پیاپی ذخیره ی بیرانوندی بود که درخشش فوق العاده ای در لیگ برتر و مسابقات بزرگ داشت. گلر کروات اما در اواخر این فصل شانس بزرگی را بدست آورد و توانست در چند مسابقه پیاپی سنگربان شماره یک تیمیش شود اما در دیدارهای پایانی با چند ضعف قابل ملاحظه نگرانی کادر فنی را در بر داشت که او شاید سنگربان شماره یک باشگاه نباید باشد! لک به پرسپولیس امد اما او تقریبا در طی سالیان اخیر جزو دروازه بان های برتر لیگ نبوده و مشخص نیست جذب او در کنار در اختیار داشتن رادو چه سودی برای هر دو خواهد داشت وقتی سطح هر دو دروازه بان تفاوتی ندارد.