ورزشگاه علی دایی تجهیز می شود

سجاد انوشیروانی رئیس اداره کل ورزش و جوانان اردبیل از تجهیز ورزشگاه علی دایی خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، سجاد انوشیروانی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: برنامه ما در اداره کل ورزش استان اردبیل انجام امور زیرساختی، فعال کردن پروژه های نیمه کاره و ایجاد نگاه معتدل، پیشرفت عادلانه در شهرستان ها است.

وی افزود: یکی از پروژه های نیمه کاره و مهم این استان استادیوم بزرگ علی دایی است که خوشبختانه با همکاری نماینده مردم اردبیل در مجلس، سایر نمایندگان استان، وزرات راه و شهرسازی و وزارت ورزش اعتبار لازم جهت رفع نواقص و تکمیل این پروژه مصوب شده است.

خانه وزنه برداری تکمیل می شود

نایب قهرمان المپیک از راه اندازی چندین استادیوم فوتبال و همچنین خانه وزنه برداری در این استان خبر داد و گفت: خانه وزنه برداری یکی از پروژه های نیمه کاره بود که با اعتبار خوبی که به آن تخصیص یافت در حال تکمیل است. این خانه یکی از خانه های مجهز برای اردوهای تیم ملی است و پتانسیل رقابت های ملی و بین المللی را دارد.

انوشیروانی با اشاره به پتانسیل خوب اسکی در این استان گفت: هم اکنون پیست اسکی روی یخ در چهار فاز در سبلان و دو پیست اسکی دیگر دارای استانداردهای بین المللی با مشارکت بخش خصوصی در این استان فعال هستند.

وی با اشاره به آسیب های ناشی از کرونا برای اهالی ورزش گفت: جامعه ورزش از کرونا آسیب جدی دیده است مخصوصا باشگاه داران، در این راستا اقدامات و دستورالعمل هایی در دستورکار قرار گرفته که یکی از آن ها اهدای تسهیلات ارزان قیمت بوده است. در سطح کشور نزدیک به بیست هزار متقاضی وجود داشته که با توجه به تعداد زیاد متقاضی باید از پشتیبانی و حمایت وزارت کار در کنار وزارت ورزش تقدیر کرد.

باشگاه داران وام می گیرند

انوشیروانی اضافه کرد: در اردبیل با چند بانک تفاهم نامه امضا شده و با توجه به ضرر چند ده میلیونی باشگاه ها، 13 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار باشگاه داران استان قرار گرفته است.

وی در خصوص تفاوت میان مدیریت ورزشی و مسئولیت در تیم ملی بعنوان سرمربی، گفت: کار مدیرکلی مسئولیت در قبال جامعه کوچکتر و کمتری است ولی سرمربی تیم ملی مسئولیتی بزرگ در قبال آحاد جامعه و سخت تر است. خوشبختانه خدا به من لطف داشته و کارنامه موفقی در مقاطعی که سرمربی تیم ملی جوانان و بزرگسالان بوده ام دارم.

انوشیروانی در ادامه با تقدیر از فعالیت های صندوق حمایت گفت: صندوق تکیه گاهِ خوبی برای قهرمانان و پیشکسوتان از لحاظ حمایت بیمه ای، پرداخت مستمری و برخی مزایا و تسهیلات است. با حضور دکتر ابطحی در سال های اخیر اتفاقات مثبتی در صندوق رقم خورده است. یکی از آن ها استمرار و نظم در پرداخت حقوق و مستمری ها بود. قبل تر ممکن بود در پرداخت حقوق ها وقفه بیفتد و اعتراضاتی را بهمراه داشت ولی در دوران دکتر ابطحی نظمی ایجاد شد که جای تقدیر دارد.

باید به پیشکسوتان فضا داده شود

وی با بیان اینکه صندوق با برنامه و پویاتر شده است گفت: هم اکنون صندوق ماهیت واقعی خود را بدست آورده و توسعه های برنامه ای و زیرساختیِ آن قابل تحسین است. اقدامات و برنامه های کنونی صندوق در شان جامعه ورزشکاران و پیشکسوتان است از جمله آن ها برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان و زادروز قهرمانان است که از کارهای ارزشمند و ماندگاری است که به ابتکار دکتر ابطحی در دستور کار صندوق قرار گرفته است. امیدواریم این برنامه ها ادامه داشته باشد و دولت حمایت بیشتری از این مجموعه داشته باشد.

انوشیروانی افزود: معتقدم باید به پیشکسوت و قهرمانان به ویژه آن ها که مدارج و مدارک خوبی را کسب کرده اند فضا داده شود و همراهی شان کرد. بی شک صندوق نیز می تواند به لحاظ مدیریتی و اجرایی قهرمانان را حمایت و پشتیبانی کند زیرا شان مملکت ما حفظ نخبه ها و اسطوره هاست.

نایب قهرمان جهان با تاکید بر اهمیت اخلاق و منش پهلوانی در کنار ورزش و قهرمانی گفت: در کشور ما زندگی حرفه ای ورزشکاری اتفاق نمی افتد. اغلب ورزشکاران تا پول را می بینند از شرایط ایده آلی که باید داشته باشند دور می شوند. در کشور ما با همه محدویت های زیرساختی قهرمانان خوبی پرورش می یابند اما برای اخلاق و فرهنگ ورزشکاران و به ویژه قهرمانان برنامه ای نبوده و همیشه آن را هزینه دانسته ایم در حالیکه در کنار قهرمانی باید منش های اخلاقی و پهلوانی را نیز ترویج داد.

انتهای پیام/