آنالیز دیدار پرسپولیس و التعاون؛ یحیی چطور دیدار شش امتیازی را پیروز شد؟

شب گذشته تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با حساب یک بر صفر از سد التعاون عبور کند تا یکی از دیدارهای حساس این گروه را پشت سر بگذارد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، هواداران پرسپولیس نگرانی زیادی داشتند بعد از جدایی علیپور و مهدی ترابی که شاید این تیم نتواند آنطور که باید در زمین ظاهر شود. البته که نگرانی‌شان پر بیراه نبود و شاگردان یحیی آن زهر همیشگی را در خط حمله از خود نشان ندادند و با ناهماهنگی بسیار تا اوایل نیمه دوم کار را پیش بردند. یحیی تیمش را با آرایش چهار چهار دو خطی به زمین فرستاد. دو هافبک دفاعی و دو هافبک کناری در کنار دو مهاجم .

اشتباه یحیی کجا بود؟

با علم به جدایی علیپور و ترابی و کاهش قدرت تیم در فاز هجومی اولین اشتباه یحیی جایی بود که 5 بازیکن جدید را همزمان به زمین فرستاد. این اتفاق می توانست از یک نظر مثبت باشد که التعاون نمی توانست این ترکیب را آنالیز کند اما از سوی دیگر می توانست گل بخودی یحیی باشد چون مشخص بود که این تعداد نفرات در عرض یک هفته نمی توانند هماهنگ شوند! حضور همزمان پهلوان، آل کثیر و سرلک توجیهی نداشت چرا که مهدی عبدی، سعید حسین پور نفراتی بودند که می توانستند جای این دو نفر از ابتدا وارد زمین شوند تا پرسپولیس با کمترین تغییرات به میدان برود. یکی از دلایلی که بازیکنان نمی توانستند برای مهاجمین توپ رسانی کنند همین بهم ریختگی در سه خطوط تهاجمی تیم بود. در نیمه دوم اما به مرور بازیکنان همدیگر را پیدا کردند و روند حرکتی سرخ ها بهتر شد.

نکته مثبت مدیریت یحیی؟

تعویض‌های یحیی هرچند دیر اما از نکات مثبتی بود که در 12 دقیقه پایانی روند حرکتی تیم را تسریع بخشید. ورود امید عالیشاه و رمضانی از موراد مثبتی بود که جناحین پرسپولیس را به راه انداخت و موتور تیم روشن شد. البته مشخص نشد چرا عالیشاه به جای پهلوان وارد زمین نشد و بشاری که خیلی مفیدتر از احسان در زمین کار می کرد تعویض شد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:
نکیسا :هماهنگی لک با پرسپولیس بیشتر شود موفق تر خواهند بود
تغییر در کادرفنی رقیب پرسپولیس/التعاون سرمربی فرانسوی می آورد
واکنش قطری‌ها به برد پرسپولیس مقابل سعودی‌ها