سالروز فوت تنها دوچرخه سوار جانباز ایران در پارالمپیک

زنده یاد بهمن گلبارنژاد تنها دوچرخه سوار جانباز کشورمان در دومین روز مسابقه دوچرخه سواری استقامت پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ دچار سانحه شد و دارفانی را وداع گفت.

زنده یاد بهمن گلبارنژاد که در آغاز جنگ ایران و عراق و به همراه خانواده اش از آبادان به شیراز کوچ کرده بود، در سنین نوجوانی و همزمان با سال‌های واپسین جنگ به جبهه رفت. او تنها چند ماه پیش از پایان جنگ روی مین رفت و پای چپ خود را از ناحیه زانو از دست داد.
زنده یاد گلبارنژاد سه سال پس از مجروحیت و نقص عضو به ورزش حرفه‌ای روی آورد و ابتدا به کُشتی و سپس به وزنه‌برداری پرداخت. او کمی بعد عضو تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولین ایران شد و در ۱۵ سالی که در این رشته فعالیت داشت به گفته فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین ایران، توانست ۱۲ مدالِ طلا و یک نقره جهانی به دست آورد. او وزنه‌برداری را به دلیل آسیب‌دیدگی کتفِ خود کنار گذاشت، اما همچنان به ورزش حرفه‌ای ادامه داد و در سال ۱۳۸۵ دوچرخه سواری را به عنوان رشته جدید خود انتخاب کرد. زنده یاد گلبارنژاد در مسابقات آسیایی فسپیک ۲۰۰۶ مدال نقره، در بازی‌های آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰ مدال برنز و در مسابقات پاراآسیایی مالزی ۲۰۱۲ مدال طلا گرفت.
او همچنین تنها رکابزن ایرانی در پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن بود که البته به جایگاه درخوری دست نیافت.
در بخش جاده، ماده سرعت به خط پایان نرسید و در ماده تایم‌تریل نیز مسابقه را آغاز نکرد. در بخشِ پیست هم در ماده ۱ کیلومتر با زمان یک دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۲۴۵ هزارم ثانیه در جایگاه هجدهم قرار گرفت. وی علت ناکامی خود در این مسابقات را ابتلای همسر خود به سرطان ذکر کرد.
او روز شنبه ۲۷ شهریور در گروه سی ۴–۵ (C۴-۵) در مسابقات جاده، رشته دوچرخه‌سواری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در یک شیب تند دچار حادثه شد و در پی این حادثه و ایست قلبی جان خود را از دست داد. او در این حادثه به شدت از ناحیه گردن آسیب دید و دچار شکستگی از این ناحیه شد که سبب درگذشت او شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:
تهران قهرمان مسابقات شنای جانبازان و معلولین شد
قهرمانی خوزستان در مسابقات بسکتبال با ویلچر جانبازان کشور
کمپ تیم های ملی جانبازان و معلولین به نام پهلوان گمنام محمد مهرآئین نام…