آغاز درخشش ستاره یوونتوس/ آلکس دل پیرو برترین گلزن تاریخ بیانکونری

در سال ۱۹۹۳ در چنین روزی، در جریان پیروزی ۴-۰ یوونتوس برابر رجینا، دلپیرو نخستین گل خود را با پیراهن یوونتوس به ثمر رساند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، آلساندرو دل پیرو، جوان در تابستان ۱۹۹۳ از تیم پادووا به یوونتوس پیوست و در تاریخ ۱۲ سپتامبر نخستین بازی خود را برابر تیم فوجیا انجام داد.

سرآغاز درخشش جاودانه بی‌تکرار با پیراهن بیانکونری

هفته بعد شاگردان جیووانی تراپاتونی در استادیوم دل آلپی خیلی زود با ۳ گل از حریف خود رجینا پیش افتادند. فابریتزیو راوانلی در دقیقه ۱۱، آندریاس مولر آلمانی در دقیقه ۱۳ و روبرتو باجو در دقیقه ۳۲، زننده ۳ گل اول یوونتوس در این دیدار بودند. تراپاتونی که از پیروزی تیمش اطمینان یافته بود، در دقیقه ۳۵ راوانلی را از بازی بیرون کشید و به جای او دلپیرو جوان و جویای نام را به میدان فرستاد. دلپیرو فقط ۱ دقیقه زمان لازم داشت تا گلزنی کند. او که آن روزها پیراهن شماره ۱۶ را بر تن داشت، در دقیقه ۳۶ با شلیکی دیدنی با پای چپ، تور دروازه آندره‌آ ساردینی سنگربان رجینا را گشود. این گل سرآغاز درخشش این جاودانه بی‌تکرار با پیراهن بیانکونری بود.

آخرین گل دل پیرو با لباس یوونتوس در سری آ

آلکس دل پیرو طی ۱۹ فصل ۵۱۳ بار پیراهن یوونتوس را بر تن کرد و با به ثمر رساندن ۲۰۸ گل نام خود را بعنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه یوونتوس به ثبت رساند.بهترین عملکرد دل پیرو در یوونتوس به فصل ۹۷/۹۸ برمیگردد که طی ۳۲ بازی ۲۱ گل به ثمر رساند و آقای گل سری آ شد.وی در ماجرای کالچو پولی که بیانکونری به سری B سقوط کرد هم آقای گلی را در فصل ۲۰۰۶/۷ بدست آورد و عامل اصلی صعود مجدد یووه به سری آ بود.فصل بعد هم با ثبت ۲۱ گل بار دیگر عنوان آقای گلی سری آ را بالاتر از هم تیمی فرانسوی خود، دیوید ترزگه بدست آورد. آخرین گل دل پیرو با لباس یوونتوس در سری آ در آخرین دیدار فصل ۲۰۱۱/۱۳ به ثبت رسید.در بازی یوونتوس _ آتالانتا که با نتیجه ۳ بر ۱ به پایان رسید هواداران بیانکونری شاهد آخرین و دویست و هشتمین گل اسطوره باشگاه خود بودند.

? علیرضا دهقانی

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:
اعتراف پیرلو درباره ضعف یوونتوس در خط حمله
وینگر یوونتوس به علت مصدومیت یک ماه از میادین دور ماند
یوونتوس، همان همیشگی!/ بیانکونری باز هم فاتح سری آ شد