سری آ| استارت یوونتوس با آندره‌آ موتزارت/ قهرمان وارد می شود

وقتی به فوتبال ایتالیا در یک دهه گذشته فکر می‌کنیم، اولین کلمه ای که در ذهن‌مان نقش می‌بندد؛ یوونتوس است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،  آنها ۹ قهرمانی پشت سرهم در سری‌آ دارند و فوتبال ایتالیا کاملا تحت سلطه‌شان بوده. بخاطر همین هم است که دیگر قهرمانی در فوتبال ایتالیا برای سرمربی یوونتوس امنیت شغلی نمی‌آورد. حالا دومین سال پیاپی است که تیم قهرمان ایتالیا فصل را با مربی جدید شروع می‌کند. اینبار پیرلو جوان جای ساری مسن را گرفته. یک تصمیم غیرمنتظره که از بانوی پیر کمتر دیده بودیم.
امسال هم احتمالا هدف یووه چیزی جز اهداف سال گذشته نیست؛ تکرار قهرمانی در ایتالیا و رسیدن به قهرمانی در اروپا. کاری که آنها در هزاره سوم هرگز انجام نداده‌اند.
اولین رقیب‌شان در این فصل اما تیمی کاملا متفاوت است؛ سمپدوریا که مربی کارکشته‌ای به نام کلودیو رانیری را روی نمیکتش می‌بیند. تیمی که سال پیش می‌خواست از سقوط فرار کند و اینکار را انجام داد و این فصل قصد دارد آرزوهای بزرگتری را در سرش بپروراند.

ترکیب یوونتوس

پیرو برای تجربه اولین بازی رسمی‌اش روی نیمکت یوونتوس البته مشکلات زیادی دارد. بسیاری از بازیکنان فیکس او امروز یووه را همراهی نخواهند کرد. دلخیت دوران نقاهت پس از جراحی روی کتفش رو می‌گذارند، ساندرو دچار کشیدگی شده و پائولو دیبالا و فدریکو برناردسکی هم مصدومند.
در ایتالیا گفته می‌شود پیرلو علاقه دارد سیستمی شبیه به کونته را در یوونتوس پیاده کند؛ متد تاکتیکی ۲-۵-۳. و مهم‌ترین نکته برای ترکیب امشب پیدا کردن زوج مناسب برای کریستیانو رونالدو در خط حمله است.
رقیب بیانکونری هم البته نتوانسته با همه نیروهایش خودش را به ورزشگاه آلیانز شهر تورین برساند. گابیادینی، زوچ کواگلیارلا در خط حمله، مهم‌تریم غائب آنها برای این بازی خواهد بود که همچنان مصدوم است. پالومبو و آسکیلسن هم محرومیت انضباطی دارند تا ترکیب سمپدوریا دچار تغییر و تحولات شود.
امید رانیری در بازی امشب هم احتمالا به تجربه بالای کاپیتان کواگلیارلا و البته میانداری اکدال در وسط زمین خواهد بود.
جدال امشب برای پیرلو و هودارانش حسابی مهم خواهد بود.سرمربی جوان یوونتوس که به واسطه سبک بازیش و هماهنگ کردن خط میانی به او لقب “موتزارت” را داده بودند حالا در چالشی جدید قرار گرفته است.
یوونتوس در تاریخ فوتبال ایتالیا٬ صاحب رکورد بیشترین پیروزی در بازی اول فصل است و سرمربی جدید یووه بدجوری دوست دارد این رکورد را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:
پخش زنده بازی تیم های یوونتوس – سمپدوریا امروز یکشنبه 30 شهریور
آغاز درخشش ستاره یوونتوس/ آلکس دل پیرو برترین گلزن تاریخ بیانکونری
اعتراف پیرلو درباره ضعف یوونتوس در خط حمله