رئال مادرید، باشگاهی که به اسطوره هایش بی احترامی می‌کند

خداحافظی های همراه زرق و برق و گریه های تلخ و شیرین و عکس های به یاد ماندنی، اتفاقی دلچسب در دنیای فوتبال محسوب می‌شوند اما سرنوشت اسطوره های دیگر تیم‌های اروپایی چه بوده؟

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، در میان هواداران فوتبال، این عقیده که مدیریت باشگاه رئال مادرید رفتار نادرستی با اسطوره های این باشگاه داشته، بسیار رایج است و ردپای این موضوع در تمامی کری خوانی ها دیده می‌شود.

-اما آیا واقعا رئال مادرید قدردان اسطوره های خود نیست؟ پاسخ این سوال “خیر” است.

  • در ظاهر ممکن است که اشک های ایکر کاسیاس در کنفرانس خبری اعلام جدایی یا انتقال رائول گنزالس به آلمان بدون برگزاری مراسمی در شأن بهترین گلزن وقت تاریخ این باشگاه، ناراحت کننده و دردناک باشد اما در پس پرده این تصمیمات، اصرار به جدایی و فرصت بازی بیشتر در دوران پایانی سالهای حرفه‌ای این بازیکنان، موضوعی است که کمتر به آن اشاره شده.
  • رئال مادرید هرگز با بازیکنان خود درگیر کشمکش های بی مورد نشده. کریستیانو رونالدو تابستان ۲۰۱۸ و پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا درخواست جدایی خود را با مدیر رئال مطرح کرد و پرز بدون ایجاد حواشی و موافقت با درخواست وی، اجازه خروج این بازیکن را صادر کرد. موضوعی که تابستان امسال گریبان‌گیر مدیریت بارسلونا و لیونل مسی هم شد و ادامه ماجرا.
  • با وجود اینکه آخرین اسطوره ای که در رئال مادرید به فوتبال خودش پایان داد و مراسم خداحافظی درون زمین برایش برگزار شد، زین الدین زیدان بود، تجلیل و قدردانی این باشگاه از اساطیر خود به چند پست و ویدیوی اینستاگرامی، فریادهای Gracias و Adios و مراسم باشکوه در آخرین بازی ختم نمی‌شود.
  • اساطیر کهکشانی ها پس از جدایی از این تیم چه سرنوشتی داشتند؟

زین الدین زیدان: پس از خداحافظی، وارد عرصه مربیگری شد و پس از اینکه بعنوان دستیار مورینیو و آنچلوتی در تیم اول تجربه اندوزی کرد، برای نخستین بار بعنوان سرمربی، هدایت کاستیا، تیم جوانان رئال مادرید رو برعهده گرفت. پس از اخراج بنیتز نیز با اعتماد به او، رئال مادرید تبدیل به اولین تیم تاریخ شد که سه دوره پیاپی موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

رائول گنزالس: پس از تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال، رئال مادرید برای تجلیل از رائول، باشگاه السد رو به عنوان رقیب در جام سانتیاگو برنابئو انتخاب کرد و بدین ترتیب از این بازیکن تقدیر کرد. بعد از ورود به عرصه مربیگری نیز باشگاه با حمایت از وی او را بعنوان سرمربی کاستیا برگزید و رائول اکنون در این تیم فعالیت می‌کند.

ایکر کاسیاس: بهترین دروازبان تاریخ رئال مادرید و یکی از چهره های سرشناس تاریخ فوتبال. پیش از درگیری این بازیکن با سکته قلبی، رئال مادرید به دنبال راهی بود که همانند رائول، از کاسیاس در جام برنابئو تجلیل کند که این اتفاق با خداحافظی ناگهانی این بازیکن میسر نبود. پس از این موضوع، فلورنتینو پرز سِمَت مشاور و دست راست خودش را به ایکر پیشنهاد داد و با جواب مثبت این بازیکن مواجه شد.

گوتی: با اعلام بازنشستگی از دنیای فوتبال، گوتی به دنبال هدایت تیم ها و مربیگری رفت. رئال مادرید با انتصاب وی به عنوان سرمربی تیم A جوانان خود، کمک شایانی به پیشرفت وی داشت.

فرناندو هیه‌رو: پس از گذراندن کلاس های مربیگری، بعنوان دستیار آنچلوتی محسوب شد و در سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی اسپانیا در جام جهانی را برعهده گرفت.

روبرتو کارلوس: برخلاف دیگر بازیکنان، کارلوس علاقه ای به مربیگری نداشت اما پس از بازنشستگی، به سمت مدیریت روابط عمومی باشگاه اسپانیایی منصوب شد.

امیلیانو بوتراگوئنو: بازیکن اسپانیایی و از پنج عضو دسته کرکس ها، پس از خداحافظی سمت اجرایی را انتخاب کرد و به عنوان سخنگوی باشگاه رئال مادرید فعالیت می‌کند.

این بازیکنان تنها مثال های سرشناس برای بیان نحوه برخورد این باشگاه با اسطوره های خودش هستند. غیر از سمت های مربیگری و هدایت تیم، بازیکنانی چون خنتو، دی استفانو، میاتوویچ و … جایگاه افتخاری در باشگاه دارند. علاوه بر این ارتباط فلورنتینو پرز با رونالدو نازاریو نیز بسیار صمیمانه بوده و وایادولید ، تیم تحت مالکیت رونالدو، استادیوم آلفردو دی استفانو را به عنوان استادیوم جایگزین تیم خودش انتخاب و به مسئولان لالیگا اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:
زیدان : رئال مادرید در بازی‌های بعدی بهتر عمل می‌کند
درآمد مناسب رئال مادرید در ایام همه‌گیری کرونا
نتیجه و خلاصه بازی تیم های فوتبال رئال سوسیه داد – رئال مادرید +…

انتهای پیام/