وزنه برداران از اوایل آذرماه روی تخته می روند

رئیس سازمان لیگ وزنه‌برداری گفت: مرحله رفت لیگ رده سنی بزرگسالان در آذر برگزار می‌شود و مرحله برگشت در بهمن ماه انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، محسن جلیلی رئیس کمیته مسابقات در خصوص برگزاری لیگ وزنه‌برداری فصل ۹۹، اظهار کرد: لیگ امسال به خاطر شرایط بیماری کرونا در دو گروه جوانان و بزرگسال به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود. به دلیل وجود این بیماری تعداد مسابقات کمتر شده است و در زمان بیشتری به صورت متمرکز این مسابقات انجام خواهد شد. ما تا پایان سال زمان کوتاهی برای انجام مسابقات داریم و به همین دلیل لیگ بزرگسالان و جوانان در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول رفت خواهد و مرحله دوم برگشت را برگزار می‌کنیم. در بزرگسالان مرحله رفت در آذر ماه خواهد بود و مرحله برگشت در بهمن ماه انجام می‌شود.

رئیس کمیته مسابقات و لیگ افزود: مسابقات لیگ رده سنی جوانان در دی و اسفند ماه برگزار می‌شود. به دلیل برگزاری مسابقات بین المللی جام فجر تاریخ دقیق دور برگشت مسابقات بزرگسالان هنوز مشخص نشده است. ورزشکارانی که در جام فجر وزنه می‌زنند قرار است نتایج‌ش در لیگ محاسبه شود به همین دلیل منتظر مشخص شدن تاریخ دقیق برگزار جام فجر هستیم.

امسال در مجموع ۱۱ تیم اعلام آمادگی کرده‌اند

وی در خصوص میزبانی مسابقات لیگ تاکید کرد: به دلیل شرایط ویژه کرونا و کسب مجوز از ستاد مبارزه با کرونا هنوز میزبانی تمام مراحل مشخص نشده است. فقط برای دور رفت بزرگسالان خوزستان به عنوان میزبان مشخص شده است و آنها منوط به دریافت مجوز از ستاد مبارزه با کرونا در آن شهر است.

رئیس کمیته مسابقات و لیگ  در رابطه با تیم های شرکت کنند در لیگ گفت: امسال در مجموع ۱۱ تیم اعلام آمادگیکرده‌اند. ۱۰ تیم در رده بزرگسال و ۷ تیم در جوانان شرکت خواهند کرد. در رده بزرگسالان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات است که سال گذشته به عنوان نائب قهرمانی رسید. باشگاه ملی حفاری و مناطق نفت‌خیز جنوب خوزستان که از باسابقه ترین باشگاه‌های حاضر در لیگ وزنه‌برداری هستند. سه تیم نظامی؛ نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی عقاب و رعد پدافند حضور دارند. چهار تیم فولاد خوزستان، مقاومت البرز و شهید فلاحت‌دوست از تهران و هیئت وزنه‌برداری استان همدان امسال به لیگ اضافه شدند. باشگاه مس رفسنجان اعلام آمادگی کردند برای حضور اما نماینده‌‌اش در جلسه هماهنگی حضور پیدا نکرد. از همه تیمها و مدیران‌شان تشکر می‌کنم که در این شرایط در لیگ شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید/