دوره‌های آموزشی مديريت ورزشی فدراسيون ووشو برگزار می‎شود

رئيس کميته آموزش فدارسيون ووشو گفت: در راستاي ارتقاي اثربخشي و کارايي، دوره‌هاي آموزشي مديريت ورزشي فدراسيون ووشو برگزار مي‎شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، به نقل از روابط عمومي فدراسيون ووشو، دکتر امين دهقان قهفرخي، رئيس کميته آموزش فدراسيون ووشو اظهار داشت: بدون شک دستيابي به جايگاه ورزشي بالا در دنيا براي کشورهاي در حال توسعه نياز به برنامه ريزي و توسعه منابع انساني به ويژه در سطوح مديران دارد. از اين رو فدراسيون ووشو با هدف تقويت دانش نظري، توسعه بينش سيستمي و راهبردي و ارتقاء مهارت‌هاي کاربردي مديريت در ورزش، دوره‌هاي آموزشي متمايز خود را با تاکيد بر عناوين مرتبط با مسائل واقعي روز در حوزه ورزش و استفاده از مدرسين صاحب تجربه اجرايي در سازمان‌هاي ورزشي ارائه مي دهد.

ارتقاي اثربخشي و کارايي هيئت‌هاي استاني هدف اصلی است

وي درخصوص اهداف فدراسيون در برگزاري اين دوره‌ها گفت: يکي از اهداف مهم فدراسيون ووشو، ارتقاي اثربخشي و کارايي هيئت‌هاي استاني و شهرستاني، کميته‌ها و سبک‌‎هاي فدراسيون از طريق اجراي برنامه‌هاي مناسب آموزشي از جمله دوره‌هاي مديريت ورزشي است. فراگيران مي‌توانند پس از گذراندن دوره‌هاي حرفه‌اي و دريافت گواهينامه مربوطه، فرصت‌هاي بيشتري براي ارتقا در ورزش و ووشو داشته باشند.

رئيس کميته آموزش فدراسيون ادامه داد: استفاده از اساتيد مجرب جهت آشنايي فراگيران با اطلاعات روز دنيا، افزايش کارايي و بهره‌وري شرکت کنندگان و ارتقا و توسعه توانمندي‌هاي فراگيران در مواجهه با مسائل و مشکلات در حوزه ورزش از ويژگي هاي بارز اين دوره‌ها محسوب مي‌شود.

دهقان درباره نحوه برگزاري اين دوره‌ها عنوان کرد: اين دوره‌ها در سه سطح سه، دو و يک (مقدماتي، پيشرفته و عالي) برگزار مي‌شود که به ترتيب پيش نياز يکديگر هستند. همچنين طول هر يک از دوره‌ها 24 ساعت است.

امکان شرکت آزاد در دوره‌ها براي عموم فراهم است

وي درباره افراد شرکت‌کننده در اين دوره‌ها خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در اين دوره اعضاي هيئت رئيسه، کميته‌ها، سبک‌ها و همچنين کارکنان شاغل در فدراسيون و هيئت‌هاي استاني هستند. همچنين افراد مسئول و علاقه‎مند در خانواده ووشو، با توجه به سطح مسئوليت، ملزم هستند که گواهي دوره سطح سه، دو يا يک را داشته باشند. در واقع اين گواهي در گزينش، ارتقا و تمديد همکاري با نيروهاي انساني در خانواده ووشو در آينده نزديک تاثير ويژه داده خواهد شد. بايد به اين نکته نيز اشاره کنم که امکان شرکت آزاد در دوره‌ها براي عموم علاقه‌مندان نيز فراهم است.

دهقان درخصوص محتواي دوره‌ها گفت: در دوره مقدماتي دروس مباني مديريت، مديريت روابط عمومي و رسانه‌اي در ورزش، مديريت امکانات ورزشي، اصول سرپرستي کاروان‌ها و تيم‌هاي ورزشي، مديريت هواداران در ورزش و مديريت داوطلبان در ورزش درج شده است. در بخش پيشرفته؛ مديريت رويدادها و مسابقات ورزشي، حقوق و اخلاق ورزشي، مديريت استعداد در ورزش، آشنايي با سازمان‌ها و رويدادهاي بين‌المللي در ورزش، نظارت و ارزيابي در ورزش و مديريت تبليغات، حاميان مالي و خيرين در ورزش لحاظ شده است.

شرکت در اين دوره براي رئيس، دبير و نايب رئيس بانوان رايگان است

وي افزود: در دوره عالي دروس برنامه‌ريزي استراتژيک در ورزش، مديريت بازاريابي و تامين مالي در ورزش، اصول مذاکره، مکاتبه و قراردادهاي ورزشي و مديريت منابع انساني و رفتار سازماني در ورزش قرار دارد. دهقان درباره شرايط حضور در اين دوره‌ها گفت: حضور در اين دوره‌ها در سطح مقدماتي (تنها براي اولين دوره در تاريخ اعلامي) براي رئيس، نواب رئيس (بانوان و آقايان)، دبير، مسئول روابط عمومي و مسئول آموزش تنها با معرفي کتبي هيئت استان رايگان خواهد بود. همچنين براي کميته‌ها (سبک ها) در صورت معرفي کتبي شرکت در اين دوره براي رئيس، دبير و نايب رئيس بانوان رايگان است و توصيه موکد فدراسيون به حضور همه افراد مشروحه است.
 رئيس کميته آموزش فدراسيون ووشو با بيان اينکه حضور ساير افراد متقاضي منوط به پرداخت هزينه است، عنوان کرد: حداقل سن براي حضور در اين دوره‌ها، 18 سال تمام بوده و کليه افراد بايد از طريق سايت فدراسيون ثبت نام کنند.
دهقان در پايان گفت: هر يک از اين دوره‌ها در چهار روز (هر روز 6 ساعت) به صورت غير حضوي برگزار خواهد شد و ظرفيت هر دوره حداکثر 200 نفر است.

بیشتر بخوانید:
مسابقات ووشو مجازی برگزار می‌شود
خواهران منصوریان از میادین ووشو رانده شدند
وزارت بالاخره از ووشو دل کند
حاشیه هایی که شهربانوی ووشو را زمین گیر کرد

اتمام پیام/ش