کادر فنی کشتی آزاد بزرگسالان : هیچ کشتی گیری انتخاب شده نیست

جلسه کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان با مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد ظهر امروز در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این جلسه که با حضور محسن کاوه مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد، غلامرضا محمدی سرمربی و ابراهیم مهربان و مهدی تقوی مربیان تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برگزار شد، در خصوص برنامه های آتی این تیم بحث، تبادل نظر شد.
بر این اساس در این جلسه با توجه به درپیش بودن رقابت های جهانی بزرگسالان در اواخر آذرماه سال جاری، در مورد چگونگی برگزاری اردوهای تیم های ملی با حفظ پروتکل های بهداشتی و همچنین نحوه آماده سازی ملی پوشان برای این رقابت ها گفت و گو و تصمیم گیری های لازم اتخاذ گردید.

مهربان: بیماری خطرناک کرونا محدودیت های جدی در رقابت های جهانی کشتی است


ابراهیم مهربان مربی تیم ملی کشتی در مورد تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه گفت: بعد از اعلام اتحادیه جهانی در ارتباط با قطعیت برگزاری رقابت های جهانی کشتی، چندین جلسه کارشناسی با حضور مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و  سرمربی و اعضای کادر فنی تیم ملی داشتیم و بر اساس واقعیاتی که امروز وجود دارد که یکی از آن ها بحث بیماری خطرناک کرونا است و متأسفانه همگیری آن بسیار زیاد است و محدودیت برای برگزاری مسابقات به صورت گسترده وجود دارد و همچنین زمان کمی تا مسابقات جهانی پیش رو داریم در این جلسه تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

باید نسبت به تمام کشتی گیران نگاه عدالت محور داشت


وی ادامه داد: با توجه به نگاه عدالت محوری که می بایست نسبت به همه کشتی گیران وجود داشته باشد از آنجایی که 8 ماه است که هیچ مسابقه و هیچ فعالیت ورزشی به جز لیگ برگزار نشده، مقرر شد که در تاریخ اول آبان ماه سال جاری در سه وزن، 65 کیلوگرم با حضور امیر حسین مقصودی، امیرمحمد یزدانی، پیمان بیابانی، میثم نصیری، شایان حمزه و مرتضی قیاسی، 74 کیلوگرم با حضور مصطفی حسین خانی، سعید داداش پور، جمال عبادی، مسعود کمروند و محمدصادق فیروزپور، 79 کیلوگرم با حضور پیمان یاراحمدی، علی سوادکوهی، بهمن تیموری، حمید زرین پیکر مسابقات انتخابی درون اردویی با قوانین اتحادیه جهانی (صبح وزن کشی و 2 ساعت بعد کشتی) و 2 کیلوگرم ارفاق وزن برگزار شود.
مهربان تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص تمام پروتکل ها در این مسابقات رعایت می شود و شایان ذکر است نفراتی که نام آن ها برای مسابقات انتخابی اعلام شده می توانند به صورت اختیاری در اردویی که از تاریخ 25 مهرماه برگزار می شود حضور پیدا نکنند.

حضور در اردو اجباری نیست/کشتی گیران در صورت امکان می تواند تمرین خود را خارج از اردو انجام دهند

وی افزود: این نفرات  اگر در خارج از اردو امکان تمرین برای آن ها وجود دارد و احساس می کنند در آن جا می توانند بهتر تمرین کنند می توانند در اردو حضور نداشته باشند و اگر هم خواستند می توانند در اردو شرکت کنند.
مهربان تأکید کرد: کسانی که از این 3 وزن در اردو حضور پیدا نمی کنند می بایست 48 ساعت قبل از برگزاری وزن کشی با نتیجه تست کرونا در اردو حضور یابند، ضمن اینکه از نفرات شرکت کننده در این رقابت ها آزمایش دوپینگ نیز بعمل خواهد آمد.
مربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص سایر اوزان گفت: از نظر کادر فنی هیچ کس انتخاب شده نیست و به احتمال زیاد برگزاری رقابت های انتخابی در اوزان دیگر نیز وجود دارد و در مورد سایر اوزان با توجه به مواردی که در جلسه فنی صبح دیروز در آن  اشاره شد اقدام می شود و بعد از  پایان اردوی اول در این مورد نیز تصمیم گیری خواهد شد.

اعتقاد راسخ برای برگزاری مسابقات انتخابی داریم اما کرونا دست و پایمان را بسته


مهربان در پایان خاطرنشان کرد: کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و فدراسیون کشتی اعتقاد راسخ بر برگزاری مسابقات انتخابی دارد اما شرایطی که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بر جهان حاکم است در هیچ وقتی اتفاق نیافتاده از طرفی هیچ وقت نیز به یکباره دو ماه مانده به مسابقات جهانی اعلام بر برگزاری آن نمی شد و بر اساس تمامی این موارد امکان برگزاری مسابقات انتخابی به صورت کلی وجود ندارد. و کادر فنی با توجه به برگزاری جلسات متعددی که داشت تصمیم گیری های لازم را انجام داد.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا نادر حاج آقا نیا نیز در وزن 57 کیلوگرم به نفرات حاضر در اولین مرحله ی اردوی تیم ملی اضافه شود.

بیشتر بخوانید:
محمدیان: برای لیگ کشتی صد در صد آماده نبودیم
دعوت از ۲۹ کشتی‌گیر به اردوی تیم ملی کشتی آزاد
موسوی لارگانی از مجلس به هئیت رئیسه کشتی آمد
دور رفت مسابقات گروه ب لیگ برتر کشتی فرنگی

اتمام پیام/ش