سوداگران مکمل ها و سودجویی مرگ آور!

سوء استفاده سوداگران از علاقه ورزشکاران به مصرف مکمل

مسئول کمیته تغذیه استان قم گفت : مراکز مجاز عرضه مکمل های ورزشی را بشناسید هدف مبلغان، صرفا بالا بردن میزان فروش مکمل هاست.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمد حضوری مسئول کمیته تغذیه استان قم با اشاره به اینکه سوداگران از علاقه ورزشکاران به مصرف مکمل ورزشی باخبرند گفت: مصرف مکمل های ورزشی  باید زیر نظر متخصصان مورد تایید و مجاز صورت بگیرد تا لطمه‌ای به سلامتی ورزشکار وارد نشود. که متاسفانه بسیاری از مکمل های غیرمجاز به خصوص هورمون ها و پودرهایی که در باشگاه ها و به شکل غیر رسمی عرضه می شود.

باید از مکمل های کارافزا استفاده شود

وی تهیه مکمل‌های ورزشی و غذایی از داروخانه‌ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد:اگر بحث نیاز به مواد مغذی از طریق مواد غذایی تامین شود، دیگر ورزشکاران نیازی به استفاده از مکمل‌های مغذی نیستند. در عین حال اعتقاد دارم برای برخی از ورزشکاران آسیب دیده باید مکمل‌های کارافزا در نظر گرفت و اگر این مکمل‌ها از منابع درستی تهیه شود دیگر نگرانی بابت دوپینگ وجود نخواهد داشت.

با متخلفان فروش مکمل ها باید برخورد جدی صورت بگیرد

مسئول کمیته تغذیه گفت: تیم بازرسی هیات پزشکی ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در بازدیدها ضمن نظارت برعملکرد باشگاه ها از بابت فروش و مصرف مکمل ها و داروهای غیرمجاز با متخلفان برخورد جدی خواهد داشت.طبق گفته های قبل ورزش، تغذیه، کرونا بسیار با هم مرتبط هستند و ورزش یکی از اصول اساسی برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی می باشد.

بیشتر بخوانید:
خلیلیان از پزشکی ورزشی رفت مسجدی جانشین شد
مهدی : مسابقات لیگ در صورت عدم مخالفت فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار خواهد شد
پروتکل بهداشتی لیگ فوتبال توسط فدراسیون پزشکی ورزشی منتشر شد

انتهای پیام/