ابتکار عجیب عربستان در فوتبال باشگاهی!

مسئولان فوتبال عربستان تصمیم دارند از این پس در رقابت های باشگاهی فوتبال کشورشان نام بازیکنان را با زبان عربی روی لباس هایشان درج کنند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، مسئولان وزارت فرهنگ عربستان در نظر دارند در سال آتی زبان عربی را در میان مردم خودشان و برخی کشور های دیگر برجسته کنند و در این راه در یک طرح ورزشی تصمیم دارند در لیگ جدید از نوشتار عربی روی پیراهن بازیگکنان باشگاهی خود استفاده کنند .

حربه ی عربستانی برای توجه به زبان عربی

یوسف الثنایان بازیکن اسبق عربستان و باشگاه الهلال دراین باره گفته است: زبان عربی زبانی گذرا نیست و سابقه و ریشه ی خودش را دارد و ما با این کار می توانیم در کشور خودمان و کشور هایی که فوتبال ما را دنبال می کنند تاثیر گذار باشیم.

وی افزود: “لیگ جام شاهزاده محمد بن سلمان در سطح جهان عرب محبوبیت بسیار زیادی دارد و از پیگیری های قاره ای و جهانی برخوردار است و این به دلیل سطح فنی تعدادی از تیم های لیگ و همچنین وجود نام های بین المللی است که برای این تیم ها بازی می کنند و آنها به عنوان ستاره های درجه یک طبقه بندی می شوند. عربی شدن نام بازیکنان روی پیراهن ها باعث جلب توجه این هنر زیبا می شود که نشان دهنده هویت و فرهنگ ماست و به گسترش آن کمک می کند.

بیتشر بخوانید:
الشرق الاوسط عربستان: احتمال سقوط پرسپولیس وجود دارد!
هوشنگ نصیرزاده: پرسپولیس هر بازیکنی را به خدمت گرفته قانونی بوده است/پول برانکو ربطی…
مطهری:‌ عربستانی ها آدرس را اشتباه رفتند/ واضح بود که حق با پرسپولیس است

انتهای پیام/