«سوبوو» به عنوان نخستین زن در آسیا رئیس کنفدراسیون والیبال شد

نشست مجمع انتخاباتی و سالیانه کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار شد و «ریتا سوبوو» به عنوان نخستین زن در آسیا برای چهار سال آینده رئیس AVC شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست و سومین مجمع عمومی و سالیانه کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) امروز (دوشنبه) به منظور انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه این کنفدراسیون برگزار شد.

با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ و بیماری کرونا، این نشست به صورت آنلاین و با حضور نمایندگان ۵۹ کشور از ۶۵ عضو کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار و برای رای‌گیری نیز از سیستم شرکت لومی (رای‌گیری الکترونیکی) استفاده شد.

برای ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا،‌ تنها ریتا سوبوو معاون اجرایی فعلی AVC نامزد شده بود و با کسب اکثریت آرا و موافقت ۱۰۰ درصدی اعضا، برای چهار سال آینده مسئولیت این کنفدراسیون را برعهده گرفت.
انتخاب وی به عنوان نخستین زنی که مسئولیت کنفدراسیون والیبال آسیا را بر عهده می‌گیرد، مهم‌ترین موضوع نشست امروز بود.

آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی و فابیو آزوِدو مدیرکل فدراسیون جهانی نیز در این نشست آنلاین حضور داشتند و انتخاب سوبوو را تبریک گفتند.

در ادامه این نشست، ۲۱ نماینده هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا که قبلا در انتخابات پنج منطقه آسیا انتخاب شده بودند، معرفی شدند که از منطقه آسیا مرکزی، داورزنی از ایران، یرمک از قزاقستان، عتیق‌الاسلام از بنگلادش و راماوتار از هند، در بین آن‌ها بودند.

از منطقه اقیانوسیه سه نفر، جنوب شرق سه نفر، شرق چهار نفر، غرب آسیا چهار نفر و دو خانم از کشورهای ماکائو و پائو در این فهرست قرار داشتند.
معرفی نشدن عیسی حمزه، از دیگر موضوعات این نشست بود که اکثر اعضای هیات رئیسه و رئیس فدراسیون جهانی، خواهان استفاده از تجارب او در والیبال آسیا و جهان شدند و اکثر اعضا درخواست ادامه همکاری او با فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا را داشتند.

رئیس جدید کنفدراسیون والیبال آسیا در پایان گفت که یک هفته تا دو هفته دیگر، انتخابات کمیته‌ها برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
داورزنی: سلامتی و اهداف والیبال اولویت‌های برنامه‌ریزی برای لیگ‌ها است
تکلیف لیگ برتر والیبال مشخص شد
لژیونر والیبال به ویروس کرونا مبتلا شد

انتهای پیام/