گل بخودی عجیب؛ حذف علیرضا فغانی از لیست بین‌المللی داوران ایرانی!

علیرضا فعانی سال گذشته تصمیم گرفت به کشور استرالیا مهاجرت کند و همین اتفاق نیز رخ داد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علیرضا فغانی داور بین المللی ایران سال گذشته تصمیم گرفت به همراه خانواده به کشور استرالیا مهاجرت کند. او در گفت و گویی که بعد از مهاجرت داشت اعلام کرد که زندگی و تحصیل فرزندش دلیل اصلی این مهاجرت بوده و وقتی فدراسیون فوتبال استرالیا از تصمیم من مطلع شد از من دعوت به همکاری کرد تا برای لیگ این کشور نیز قضاوت کند که البته اتفاق خوبی بود.

علیرضا فغانی اما بعد از مهاجرت نیز بارها اعلام کرد تا زمانی که کمیته داوران ایران از او بخواهد زیر پرچم ایران در دیدارهای بین المللی قضاوت خواهد کرد. با این حال اما بعد از رفتن او صحبت هایی مبنی بر حذف این داور بین المللی از لیست داوران الیت ایران مطرح شد. موعود بنیادی فر اولین کسی بود که این پیشنهاد را داد که داوری که خارج از کشور است را حذف کنند تا خودش به عنوان سرلیست داوران بین المللی ایرانی معرفی شود. مهدی تاج اما مقابل این فشارها ایستادگی کرد و اجازه نداد نام فغانی از لیست داوران ایرانی خارج شود چرا که تاج به خوبی می دانست بازهم علیرضا فغانی شانس اصلی قضاوت در مسابقات بین المللی است و نباید این امتیاز از داوری ایرانی گرفته شود.

خط خوردن فغانی از لیست داوران بین المللی؟

با این حال اما حالا خبر رسیده که علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی خط خورده است و مومنی از مازندران جایگزین او شده است! اما در میان همه این تکذیب‌ها در اتاق فکر کمیته داوران خبرهای دیگری بود، چراکه این‌بار دوباره اصفهانیان صندلی ریاست کمیته داوران را پس گرفته بود و قصد داشت خودش لیست بین‌المللی داوری را تغییر دهد. پس در روزهایی که همه سرگرم فضای ناامن فوتبال به‌دلیل بیماری موذی کرونا بودند و هیچ‌کس حواسش به شرایط داوری نبود، در دو استان خبرهای تازه‌ای بود که می‌توانست مانند بمبی لیست بین‌المللی را بترکاند. منصوریان در مشهد و مومنی در مازندران برای رفتن در لیست بین‌المللی تست دادند. با گرفتن تست از این داوران پچ‌پچ‌ها شروع شد و هرکس حدس می‌زد کدام داور قرار است از لیست بیرون بیاید، اما هیچ‌کس حتی از خیالش هم رد نمی‌شد که نفر کنار گذاشته فغانی باشد. هفت داور (علیرضا فغانی، موعود بنیادی‌فر، بیژن حیدری، پیام حیدری، حسن اکرمی، وحید کاظمی و امیر عرب‌براقی) در لیست بین‌المللی هستند که ترتیب اسم این داوران در لیست، جایگاه بین‌المللی آنها را نیز مشخص می‌کند. شاید در وهله اول تمام نگاه‌ها برای بیرون آمدن از لیست به نفرات آخر دوخته شده بود اما چه کسی حدس می‌زد آن فرد، نفر اول لیست بین‌المللی و پرافتخارترین داور ایران باشد.

حال باید دید آیا این اتفاق به صورت رسمی اعلام خواهد شد و یکی از شانس های اصلی قضاوت در جام جهانی 2022 قطر دیگر زیر پرچم ایران قضاوت نخواهد کرد و به عنوان یک داور مستقل راهی جام جهانی می شود؟ کمی باید صبر کرد!

انتهای پیام/خ