اعلام شرایط کامل AFC برای انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا 2027

در بخش امکانات تمرینى، AFC با توجه به حضور 24 تیم در جام ملت‌ها خواستار معرفى 24 زمین مجهز با کیفیت چمن زمین اصلى مسابقات شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، کشور میزبان باید حداقل 8 ورزشگاه مجهز و پیشرفته با تمام شرایط مدنظر AFC را معرفى کرده و یک ماه قبل از آغاز رسمى مسابقات به کمیته برگزارى رقابت‌ها و نمایندگان کنفدراسیون تحویل بدهد. حداقل ظرفیت مورد نظر این 8 استادیوم، 20 هزار تماشاگر است و البته ورزشگاه بازى‌هاى افتتاحیه و نیمه‌ نهایى باید حداقل ظرفیت حضور 40 هزار تماشاگر را داشته باشد. استادیوم بازى فینال هم با ظرفیت حداقل 50 هزار تماشاگر مورد تایید قرار مى‌گیرد.

در بخش امکانات تمرینى، AFC با توجه به حضور 24 تیم در جام ملت‌ها خواستار معرفى 24 زمین مجهز با کیفیت چمن زمین اصلى مسابقات شده است.

در حوزه امکانات اقامتى AFC خواستار معرفى حداقل 30 هتل 5 ستاره در کشور میزبان شده تا براى 24 تیم شرکت کننده، میزبانى از ستاد برگزارى مسابقات، عوامل اجرایى AFC، تیم‌هاى داورى، میهمانان ویژه و شخصیت‌هاى رسمى بین المللى در نظر گرفته شود.

شرایط و ویژگى‌هاى فرودگاه‌هاى بین‌المللى یا داخلى در شهرهاى میزبان مسابقات نیز بخش دیگرى از الزامات را در بر مى‌گیرد که بر اساس آخرین استانداردهاى بین المللى حوزه حمل و نقل و گردشگرى تنظیم شده است.

مجموعه شرایط میزبانى از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در جزوه‌ای 28 صفحه‌اى از سوی AFC به 5 کشور نامزد ازجمله ایران اعلام شده و نحوه برگزارى جام ملت‌هاى 2019 امارات به عنوان الگوى ایده‌آل مورد توجه قرار گرفته است.

بشتر بخوانید:
ارسال دومین مدارک و مستندات برای میزبانی جام ملت های آسیا
گل علی دایی مقابل کره جنوبی نامزد بهترین گل تاریخ جام ملت های آسیا…
الوطن : ایران یکی از نامزد های میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ شد

انتهای پیام/