لیگ برتر فوتبال ایران تعطیل می‌شود؟ جلسات پشت درهای بسته برگزار شد!

لیگ برتر ایران تعطیل می‌شود؟ این سوالی است که حتی فوتبالیست های لیگ نیز پاسخش را نمی دانند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، لیگ برتر فوتبال ایران فصل گذشته تا آستانه تعطیلی پیش رفت اما در نهایت ستاد مبارزه با ویروس کرونا و سازمان لیگ فوتبال تصمیم گرفتند که 9 هفته باقی مانده را هر طور شده پیش ببرند تا سرنوشت مسابقات تا انتها مشخص شود.

این بار اما ظاهرا شرایط آنقدر بحرانی است که بعید نیست مسابقات به طور کامل تعطیل شود؛ البته باتوجه به اسپانسرینگی که پیشتر پا پیش گذاشته شاید این فرضیه نیز به تعویق بیوفتد.

تعطیلی دوهفته‌ای لیگ

در حال حاضر هنوز عده‌ای از تلاش مجلس برای تعطیلی دو هفته‌ای خبر می‌دهند. زهره الهیان نماینده مجلس و عضو کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران، در خصوص تعطیلی دوهفته‌ای تهران گفت: «با توجه به شواهد و قرمز بودن شرایط تهران تعطیلی دوهفته همان طور که کمیته‌های تخصصی کرونا بر آن اذعان و تأکید دارند امری ضروری است. این طرح با پیشنهاد کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا به جلسه ستاد ملی کرونا آمد که با مخالفت رئیس جمهور مواجه شد.»

الهیان با اشاره به دو پیشنهاد مطرح شده در این زمینه، تأکید کرد: «پیشنهاد اول شخص رئیس مجلس پیگیر این قضیه از طریق مذاکره با رئیس جمهور در جلسه سران قوا شود و یا از طریق کمیسیون بهداشت مجلس طرح سه فوریتی تعطیلی دو هفته‌ای برای تصویب به صحن مجلس بیاید.»

با این تفاسیر حتی اگر در نهایت با تعطیلی دو هفته‌ای موافقت نشود اما اعمال محدودیت‌های بیشتر کرونایی می‌تواند برگزاری لیگ فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار دهد.

غلامرضا بهروان از اعضای سازمان لیگ و رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای در این باره می گوید: « برنامه‌های‌مان را آماده کردیم و تلاش می‌کنیم بازی‌ها باید به صورت منظم برگزار شوند اما الان تمام تصمیمات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می‌شود که فصل‌الخطاب است. اگر آن‌ها چنین تصمیمی بگیرند ما ملزم به اجرا و اطاعت هستیم. شاید تصمیم بگیرند که تهران را تعطیل کنند و این شامل حال مسابقات هم می‌شود. این اتفاق احتمالا روی برنامه‌های فوتبال تأثیر می‌گذارد که برای لیگ ما و برنامه‌ریزی آن خوب نیست.»

یکی از نکاتی که جالب بنظر می رسد این که امسال تقریبا هیچ بازیکنی موافق تعطیلی مسابقات نیست و آن بهانه‌های همیشگی نیز آورده نمی شود که اگر بازیکنان کرونا بگیرند فوتبالشان تمام می شود!

بیشتر بخوانید:
اسامی داوران دیدارهای هفته اول و معوقه هفته اول لیگ برتر فوتبال
صدای دولتی‌ها درآمد، زمزمه تعطیلی لیگ برتر شنیده شد
توضیح سهیل مهدی درباره تعطیلی احتمالی لیگ برتر
هشدار باشگاه استقلال به برخی باشگاه های لیگ برتری

انتهای پیام/خ