تصمیم علیرضا بیرانوند اشتباه بود؟ چهارماه نیمکت‌نشینی کافی است!

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران بیش از چهار ماه است که در زمین فوتبال به عنوان بازیکن ثابت حضور نداشته است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،  علیرضا بیرانوند در تاریخ هشتم تیرماه 1399 برای آخرین با پیراهن پرسپولیس مقابل پیکان در لیگ نوزدهم قرار گرفت و بعد از آن بصورت رسمی بازیکن آنتورپ بلژیک شد تا سرانجام بتواند به عنوان دروازه بان لژیونر کسب تجربه کند.

با این حال او به امید اینکه می تواند در فوتبال اروپا پیشرفت کند و به تیم های بزرگتر برود چنین تصمیمی گرفت اما حالا بعد از گذشت بیش از 4 ماه او حتی برای یک مسابقه تدارکاتی هم نتوانسته به ترکیب اصلی برسد که ادامه این روند ممکن است به قیمت از دست دادن پیراهن شماره یک تیم ملی ایران باشد.

بیرانوند اما به دلایل مختلف هنوز نتوانسته به دروازه آنتورپ برسد. شاید بگویید اینها همه توجیه است و بیرانوند ‌کم‌کاری هم کرده یا در تمرینات آماده نبوده، اما از چند ماه قبل انواع و اقسام اتفاقات رخ داده تا بیرانوند نتواند از جان بوتز فرانسوی سبقت بگیرد و درون دروازه بایستد. بدون شک یکی از دلایل این اتفاق، حضور دیرهنگام بیرانوند در بلژیک بود. دروازه‌بان ۲۸ساله و سابق پرسپولیس در شرایطی به اردوی آنتورپ اضافه شد که این تیم تمرینات و بازی‌های تدارکاتی پیش‌فصل را پشت سر گذاشته و از بوتز در ترکیب استفاده کرده بود. در فوتبال حرفه‌ای و بخصوص باشگاه‌های اروپایی، مربیان اغلب و در ابتدای فصل به بازیکنانی در ترکیب ثابت اطمینان می‌کنند که در تمرینات بدنسازی و پیش‌فصل حضور داشته‌اند.

البته یکی از دلایل طولانی شدن غیبت برو در تمرینات آنتورپ مصدومیت همسترینگ او بود که باعث شد دو هفته خانه نشین شود. او حالا چند روزی است که با تیم به صورت کامل تمرین می کند و سرمربی نیز رضایت کافی از او دارد. یکی از دلایلی که می توان به حضور بیرانوند در ترکیب ثابت طی هفته های آتی امیدوار بود کیفیت نه چندان بالای دروازه بان فرانسوی این تیم است.

جان بوتز فرانسوی هم اتفاق ویژه‌ای را درون دروازه آنتورپ رقم نزده و دروازه‌بانی نیست که بیرانوند نتواند از سد او عبور کند. بوتز در ۱۲ بازی آنتورپ در لیگ بلژیک ۱۶ گل خورده و از این حیث نهمین دروازه‌بان برتر محسوب می‌شود؛ نهمین دروازه‌بان لیگ در تیمی که نتایج خوبی گرفته و رتبه ششم را به خود اختصاص داده است، بنابراین انتظار برای حضور بیرانوند در ترکیب ثابت آنتورپ، انتظار عجیبی نخواهد بود.

حال باید دید آیا علیرضا با آن پشتکار همیشگی که از او سراغ داریم می تواند به ترکیب اصلی بازگردد یا خیر.

انتهای پیام/ خ