نظرسنجی‌های عجیب و غریب کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور ثابت یک ایرانی؛ علت چیست؟

سوال‌های عجیب و غریب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تمامی ندارد اما علت آن را می‌توان بررسی کرد که چرا ای اف سی دست‌بردار این سبک سوال ها نیست.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،  کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون اغراق یکی از ضعیف ترین سایت های دنیا را از جهت اطلاع رسانی برای مخاطبانش در سرتاسر دنیا دارد. فقط کافی است پنج دقیقه وقت بگذارید تا به این موضوع پی ببرید. به طور مثال محرومیت عیسی آل کثیر در این سایت اصلا مخابره نشد و منبع تمامی خبرنگاران ایران، توییت های خبرنگاران عربستانی و مالزیایی بود. محرومیت ایران از میزبانی مقابل عربستانی ها نیز در این سایت اطلاع رسانی نشد و با ایمیل هایی که از سوی ای اف سی به فدراسیون فوتبال رسید موضوع مشخص شد که از چه قرار است.

از سوی دیگر در بحث کرونا نیز وقتی مشخص گردید کشور قطر و شهر دوحه میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است بازهم این سایت در خواب زمستانی تشریف داشت و خبری از اطلاع رسانی در این موضوع نبود اما تا دلتان بخواهد با نظرسنجی های عجیب و غریب کاربران زیادی را وارد سایت می کند و رنک سایت را به شکل غیر قابل باوری بهبود می بخشد. البته ادمین سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بخوبی شیوه حضور کاربران را یاد گرفته است.

شبکه‌های اجتماعی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی در تسخیر نظرسنجی‌های کودکانه‌ای است که دور از شأن یک نهاد معتبر قاره‌ای به نظر می‌رسد. دروازه‌بان دهه 90 عربستان محبوب‌تر است یا مهاجم دهه 80 کره جنوبی؟ مدافع استقلال بازیکن بهتری است یا مهاجم پرسپولیس؟ بهترین لژیونر این هفته فوتبال آسیا کدام است؟ اینها بخشی از سؤالاتی است که در نظرسنجی‌های AFC در توییتر یا اینستاگرام می‌بینیم. معمولاً رسانه‌های زرد برای بازدید بیشتر و جذب مخاطب سراغ این نظرسنجی‌های جنجالی می‌روند. واضح است که کلیک بیشتر برای یک بازیکن نشانه کیفیت بالاترش نیست و این مقایسه‌ها اعتبار چندانی ندارد، با این حال کنفدراسیون فوتبال آسیا به ادامه این ماجرا اصرار می‌ورزد و ظاهراً توجه ویژه‌ای هم به مخاطبان ایرانی دارد.

از همین تریبون که کاربران ایرانی هر ثانیه برای رای دادن به بازیکن مورد علاقه خود وارد سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا می شوند این سایت محبوبیت خاصی پیدا کرده امادر عمل کیفیت خبری بشدت پایینی دارد!

انتهای پیام/ خ