سالگرد فوت مرد اخلاقِ بلوار آبادان

پرویز دهداری بازیکن ،مربی و کارشناس فوتبال در سال 71 در سن 60 سالگی فوت کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، پرویز دهداری سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در تاریخ 3 آذرماه 1371 در سن 60 سالگی فوت کرد اما هنوز نام وی به عنوان مرد اخلاق فوتبال ایران به یادگار مانده است.

پرویز دهداری در 12 فروردین 1312 در مرودشت بدنیا آمد نام خانوادگی دهداری همان دهداریان بود اما در محافل ورزشی او را دهداری می خواندند او در آبدان رشد نمو پیدا کرد و در ابتدا و در دهه 20 به فوتبال روی آورد و عضو تیم جم آبادان شد و پس از ان در سال های آینده به تیم شاهین آبادان پیوست و توانست با این تیم قهرمان ایران شود و پس از آن به همنام تهرانی یعنی شاهین تهران پیوست.

اولین مربی پرسپولیس در طول تاریخ

دهداری تا سال 1346 در شاهین تهران حضور داشت و پس از آن اولین مربی باشگاه پرسپولیس شد و پس از آن به گارد پیوست. او به عنوان مربی در تیم ملی فوتبال شاگردان زیادی پروش داد و عابدزاده ،مرفاوی، زرینچه و سیروس قایقران از شاگردان وی محسوب می شوند.

دهداری بار دیگر در بازی های آسیایی 1986 سرمربی تیم ملی فوتبال شد و در جام ملتهای 1988 نیز این عنوان را یدک کشید اما در این میان اختلاف با برخی بازیکنان باعث استعفای 14 بازیکن تیم ملی فوتبال شد که بعد ها او بازیکنانی را که جایگزین این افراد شده بودند به عنوان پدیده به فوتبال ایران معرفی کرد.

دهداری به دلیل برخی خصوصیات اخلاقی به عنوان مرد اخلاق دست یافت و پس از مرگ وی بلوار منتهی به ورزشگاه تختی آبادان به نام وی نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: