مشکل مالی پرسپولیس واقعا با چقدر حل خواهد شد؟

گفته می‌شود ۷۵ میلیارد تومان از رقم قرارداد میان کارگزار و باشگاه پرسپولیس پرداخت و به قول معروف پیش‌خور شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، طبق شنیده‌ها قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار فعلی ۱۱۰ میلیارد تومان برای لیگ بیستم است و شنیده می‌شود ۷۵ میلیارد تومان از این رقم پرداخت و به قول معروف پیش‌خور شده است. ظاهراً این پول در زمان مهدی رسول‌پناه صرف پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس و هزینه‌های جاری باشگاه از جمله سفر به قطر و لیگ قهرمانان آسیا شده است.

حالا شنیده می‌شود موعد چک بعدی اسپانسر پرسپولیس روز ۱۲ آذرماه جاری است و قرار بر این شده که ۷ میلیارد تومان به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شود. این درحالیست که بازیکنان پرسپولیس برای فصل جدید هیچ مبلغی دریافت نکرده و برخی دیگر نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد بابت آپشن فصول گذشته طلبکارند. بازیکنانی که نسبت به دریافتی بازیکنان استقلال (بخوانید ۲۰ درصد!) دلخور شده و مصاحبه‌هایی انجام داده اند.

سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس نیز در این رابطه صحبت‌هایی انجام داد که منتشر شد. حال پرسش اینجاست؛ آیا با ۷ میلیارد تومان می‌توان پیش پرداخت فصل جاری بازیکنان پرسپولیس یا آپشن فصول گذشته را پرداخت کرد؟ تصورش را بکنید بازیکنانی مثل وحید امیری با قرارداد ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی اگر بخواهند ۲۰ درصد آن را به عنوان پیش پرداخت دریافت کنند رقمی معادل ۹۶۰ میلیون تومان خواهد شد!

حالا سایر بازیکنان و مربیان خاصه یحیی گل‌محمدی را هم محاسبه کنید تا متوجه مشکلات مدیران باشگاه پرسپولیس با این چک دریافتی شوید. فراموش هم نباید کرد تیم پرسپولیس باید حدود ۲ هفته دیگر برای شرکت درفینال لیگ قهرمانان آسیا راهی دوحه قطرشود. هزینه‌های پرواز، اقامت و… این سفر نیز رقم متنابهی خواهد شد که احتمالا باید از همین چک ۷ میلیاردی تأمین شود!

شاید یکی از راهکارها فروش تبلیغات پیراهن پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد اما این راه نیز مسدود شده است. با امضای قرارداد بانک گردشگری با باشگاه پرسپولیس، اسپانسری این بانک تا پایان فصل لیگ برتر فوتبال کشور (سال ۱۴۰۱) ادامه دارد. مذاکرات مربوط به این قرارداد که از سال گذشته شروع شده بود، بین مقام‌های ارشد بانک گردشگری و باشگاه پرسپولیس و همچنین شرکت آتیه‌پرداز امضا شده است. بر اساس قرارداد امضا شده بین طرفین، دو محور اساسی مورد توافق قرار گرفت. به موجب این قرارداد، بانک گردشگری در فصل‌های آتی تا سال ۱۴۰۱ در تمام مسابقات اعم از لیگ برتر، جام‌ حذفی و… به عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس انتخاب و مقرر شد نام و نشان بانک گردشگری روی پیراهن پرسپولیس نقش‌آفرینی کند. در همین ارتباط شنیدیم مبلغی حدود ۱۵ میلیارد تومان هم بانک گردشگری در اختیار باشگاه پرسپولیس گذاشته که آن هم خرج و هزینه طلب برانکو و… شده است!

بیشتر بخوانید:
پرسپولیسی‌ها محتاط‌تر شوند
دیدار با شهرخودرو؛ بازی ویژه برای یک پرسپولیسی
برنامه سه بازی آینده پرسپولیس

انتهای پیام/