صرفه جویی پاریسی ها در برگزاری المپیک 2024

کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 طی اقدامی تصمیم دارد تا با به اشتراک گذاشتن اماکن و استفاده از سایر بخشهای ورزش فرانسه در موارد مالی خود و هزینه های بازی های المپیک صرفه جویی حداکثری داشته باشد. 

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، به نقل از به دور حلقه ها، شرایط پاندمی کرونا اوضاع مالی کمیته برگزاری و میزبانان فرانسوی بازی های المپیک 2024 را بشدت تحت تاثیر قرارداده و آنها ملزم به بازبینی مجدد برنامه ها و درنظرگرفتن برخی از اعتراضات در مقابل میزبانی فرانسه نموده است.

فرانسه در ساخت اماکن جدید برای المپیک صرفه جویی می کند

بر این اساس کمیته برگزاری پاریس 2024 درنظردارد تا اماکن ورزشی موجود را ضمن بازسازی های موردنظر به اشتراک بگذارد تا در خصوص ساخت اماکن جدید و به روز رسانی های لازم برای بازی های المپیک صرفه اقتصادی را رعایت نماید. موضوعی که طی روزهای اخیر باعث براه افتادن برخی اعتراضات در کشور فرانسه شده؛ دغدغه ساکنین منطقه سن سینت دنیس بابت بازسازی های کمیته برگزاری و تخلیه منازل در این منطقه است هرچند بنا بر اعلام کمیته برگزاری، هرگونه بازسازی و نوسازی می بایست بر طبق اصول زیست محیطی و رعایت شرایط شهروندان صورت پذیرد.

از 32 رشته المپیکی حاضر در پاریس 2024 تعداد 24 رشته در فاصله 10 کیلومتری از دهکده ورزشکاران مسابقات خود را پشت سرخواهند گذاشت که با تصمیم جدید کمیته برگزاری و اشتراکی شئن اماکن ورزشی سطح دسترسی محلی به حمل و نقل عمومی نیز تسهیل خواهد شد. 

بیشتر بخوانید:
توضیحات وزیر المپیک ژاپن در خصوص هزینه‌های پرداختی برای گرفتن میزبانی
میزان قرنطینه ورود به ژاپن برای المپیک تغییر می کند
نخست وزیر ژاپن مدال المپیک گرفت
انتهای پیام/