چرا وزیر ورزش در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت؟

در هیچ کجای دنیا شاهد چنین مسائلی نیستیم که حضور یک تیم باشگاهی در رقابت های قاره ای تبدیل به یک مسئله ملی و امنیتی شود و کوچکترین اتفاقات پیرامون آن حساسیت زا شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، رقابت های باشگاهی در عرصه بین المللی جنبه کاملا هواداری دارد. درست است که درخشیدن یک تیم و در پله بعدی قهرمانی آن در قاره برای اعتلای فدراسیون آن کشور مفید است و باعث ارتقای لیگ آن کشور می شود اما در هیچ کدام از کشورها و قاره ها چنین موردی را نمی توانید یافت کنید که این موفقیت ها و این عرصه های رقابتی تبدیل به موضوع ملی شود و از طرفداران تیم های دیگر هم بخواهند که از تیم راه یافته به فینال حمایت کنند.

تکلیف فوتبال اروپا که مشخص است و تاکنون در هیچ یک از دوره های رقابت های لیگ قهرمانان اروپا سابقه نداشته وزیر ورزش یک کشور به حمایت از تیم باشگاهی کشورش در ورزشگاه حاضر شده باشد که در نهایت بخواهد با جام قهرمانی عکس یادگاری بگیرد و یا موقع اهدای مدال خودی نشان دهد.

در قاره آسیا هم چنین موضوعی سابقه نداشته است مگر اینکه تیمی در بازی فینال میزبان بوده باشد و وزیر کشور مورد نظر به این بهانه در ورزشگاه حاضر شده باشد و طور کلی و عمومی حضور نفر اول ورزش یک کشور در یک رقابت بین المللی باشگاهی مسوبق به سابقه نیست و در عرف فوتبال جهان چنین چیزی محلی از اعراب ندارد.

انتهای پیام/