میزبانی نمایندگان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا در گرو تجهیز ورزشگاه ها به VAR

میزبانی تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد در گرو داشتن VAR در ورزشگاهها است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار از سیستم VAR رونمایی شد و از مرحله یک چهارم نهایی به بعد این مسابقات، صحنه‌های مهم و بحث برانگیز توسط کمک داور ویدیویی چک شد. تصمیماتی که پرسپولیس اگر چه در مرحله یک چهارم نهایی و بازی مقابل پاختاکور از آن سود برد اما در دیدار فینال، کمک داور ویدیویی باعث شد دو پنالتی بر ضد پرسپولیس گرفته شود. برای فصل جدید لیگ قهرمانان هنوز مشخص نشده که بازیها به صورت متمرکز و در قطر یا یک کشور دیگر برگزار خواهد شد یا اینکه کمیته مسابقات AFC مشغول مانیتور کردن وضعیت کرونا در کشورهای قاره آسیا است تا در صورت از بین رفتن این ویروس، مسابقات را به شکل سابق برگزار کند.

بدون VAR؛ میزبانی لیگ قهرمانان، پَر!

اگر فرض کنیم مسابقات، حداقل در مرحله حذفی به صورت غیرمتمرکز و رفت و برگشتی برگزار شود و از طرف دیگر تیمهای ایرانی بتوانند به مرحله حذفی مسابقات برسند، آن وقت ضرورت ورود سیستم VAR به ورزشگاههای ایران بیش از هر زمان دیگری احساس خواهد شد و سه ورزشگاه آزادی، فولاد آره‌نا و یادگار امام(ره) هم باید به این سیستم مجهز شوند چون اگر بازیهای مرحله حذفی به صورت رفت و برگشت برگزار شود و خبری از VAR در ورزشگاههای ایران نباشد، میزبانی از نمایندگان ایران گرفته می شود. از طرف دیگر هنوز معلوم نیست AFC برای فصل جدید لیگ قهرمانان، از سیستم VAR در مرحله یک چهارم نهایی به بعد استفاده می‌کند یا اینکه ممکن است از مرحله یک هشتم نهایی و حتی قبل از آن یعنی مرحله گروهی و پلی اف هم کمک داور ویدیویی را وارد مسابقات کند و اگر قرار باشد VAR از همان ابتدای مسابقات لیگ قهرمانان مورد استفاده قرار بگیرد، آن وقت این سیستم باید خیلی زود و ظرف چند ماه آینده، حداقل در سه ورزشگاه ایران نصب شود.

درباره هزینه سیستم کمک داور ویدیویی هم صحبت از 300 هزار دلار برای هر ورزشگاه است و اگر تیمهای ایرانی دوست دارند که میزبان حریفانشان در آسیا باشند باید هر طور شده و از هر راهی که امکانش هست VAR را وارد فوتبال ایران کنند چرا که در غیر اینصورت، این احتمال وجود دارد که برای دومین فصل متوالی خبری از میزبانی تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نباشد.

منبع: فوتبالی

بیشتر بخوانید:
بررسی دقیق آمار لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2020
گل دیاباته و عبدی نامزد بهترین گل لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ + فیلم
مدارک تیم ‌های ایرانی برای لیگ قهرمانان آسیا 2021 تکمیل شد
آل‌کثیر در لیگ قهرمانان آسیا 2021 حضور دارد

انتهای پیام/