تعداد بلیت های رایگان المپیک توکیو کاهش پیدا کرد

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو بلیت‌های رایگان را برای سال آینده کاهش داد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، با توجه به تعویق یکساله بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، کمیته برگزاری بازی‌ها با افزایش هزینه‌ها دست به گریبان است. با وجود اینکه شرایط واکسیناسیون در دسترس قرار گرفته اما هنوز مشخص نیست تماشاگران خارجی اجازه حضور در بازی‌های المپیک را خواهند داشت یا خیر؟

در حالی که هزینه برگزاری بازیهای توکیو حدود ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده بود اما این تعویق یکساله این هزینه‌ها را به بیش از ۱۵ میلیارد دلار افزایش داد این در حالی است که ژاپن برای مقابله با کرونا برای برگزاری بازی‌های توکیو هم بودجه‌ای را در نظر گرفته است.

در حالی که کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری بازی‌های توکیو اعلام کرده بودند مسابقات سال آینده قطعا برگزار می‌شود اما شیوع ویروس جدید انگلیسی باعث شد تا ژاپن از امروز مرزهای خود را به روی مسافران خارجی ببندد.

توشیرو موتور رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در خصوص افزایش هزینه‌ها اظهار داشت: اینکه هزینه‌ها بیش از حد دیده می‌شود یا اینکه ما توانسته‌ایم هزینه‌ها را به خوبی مدیریت کنیم به نگاه شما بستگی دارد.

کمیته برگزاری بازی‌های توکیو تعداد بلیت‌های رایگان را کاهش داده و مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک را محدود و ساده کرده، با این حال ۲۸۰ میلیون دلار کاهش هزینه داشته است.

کمیته برگزاری بازی های توکیو در تلاش است حتما مسابقات را سال آینده برگزار کند حتی اگر ویروس کرونا از بین نرود.

انتهای پیام /