فرهادی زاد: در اساسنامه جدید بانوان فضای مناسبی دیده شده است


مهین فرهادی زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: در اساسنامه فعلی فدراسیون ها نایب رئیسی بانوان اصلا وجود ندارد اما در اساسنامه جدید فضای مناسبی برای بانوان وجود دارد.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، مهین فرهادی زاد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص شروع دوره عالی رهبری در ورزش بانوان توضیح داد: از زمانی که وارد فضای ورزش شدم دوست عزیز من خانم دکتر محمدیان کار را در دوره های قبل شروع کرده بود اما من با بررسی و ارزیابی مجدد از نفراتی که با حوزه ورزش بانوان درگیر هستند از جمله معاونین ورزش بانوان استان ها و کارشناسانشان، نواب رئیس بانوان فدراسیون ها و کارشناسانشان، مربیان تیم های ملی که با فدراسیون ها ارتباط مستقیم دارند ولی در برخی از امور با هماهنگی فدراسیون ها باید کمک آنها باشیم و همینطور نفراتی که مغفول مانده اند مثل ورزشکارانی که دوره ورزشکاری و قهرمانی آنها تمام شده و آن سرمایه ها مانده اند و کار و برنامه ای برای آنها وجود ندارد؛ (به آنها اطلاع دادیم) از سال گذشته دوره های آموزشی متعددی را برای معاونین ورزش بانوان و کارشناسان، نائب رئیسان و کارشناسان آنها برگزار کردیم.

مجبور نیستیم از افراد بدون مهارت استفاده کنیم


وی ادامه داد: یکی از موفق ترین دوره های ما دوره هایی بود که برای مربیان تیم های ملی برگزار کردیم که در ارزیابی نگاه بسیار مثبتی به برگزاری این کلاس ها و ادامه دار شدنشان داشتند. یکی از مشکلاتی که ما در سازمان های ورزشی داریم این است که ما گاهی افراد توانمند رشته ها را نمی بینیم. بنابراین مجبور نیستیم از افراد بدون مهارت استفاده کنیم. برای مثال در حال حاضر الهام هاشمی تیمی را اداره می کند که ورزشکاران تیرانداز به شدت او را باور دارند و علت آن تخصص او است. حمایت ها و ارزیابی ها کمک می کند تا الهام هاشمی و بقیه مربیان زن و مرد ما بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. یکی از کارهایی که می تواند به الهام هاشمی و بقیه مربیان کمک کند همین کلاس های آموزشی است که مهارت های مختلف را به آنها می آموزد.

فرهادی زاد در پاسخ به این سوال رادیو ورزش که چرا نواب رئیس بانوان در مجامع حق رای ندارند تصریح کرد: در اساسنامه فعلی اصلا نائب رئیس بانوانی وجود ندارد. در اساسنامه جدید تلاشی که برای بخش بانوان شده بی نظیر بوده و بیشترین نفع اساسنامه در جای جای انجمن ها، کمیته ها ، نائب رئیس و … به بخش بانوان رسیده است. به همین دلیل با آمدن اساسنامه جدید آیین نامه هایی که از پس این اساسنامه جدید برای استانها ردیف می شود دقیقا فضای مناسبی را برای بخش بانوان مهیا می کند.
او در ادامه تاکید کرد: البته از زمانی که من در فدراسیون بودم این تجربه را دارم که فضایی که رئیس فدراسیون ایجاد می کرد اگرچه قانونمند نبود ولی باعث می شد برخی نائب رئیسان کرسی های بین المللی داشته باشند که بسیار برای کشورمان اثرگذار است. ما اگر قانونمند نباشیم نباید مورد مرحمت مسئولین قرار بگیریم اما بالاخره روسای فدراسیون ها می دانند که بخش بانوان به دلیل ملاحظات فرهنگی، نگاهی که نیاز است به بخش بانوان باشد باید از طریق خود بانوان انجام شود. ان شاءالله اساسنامه ما از شورای نگهبان بیرون بیاید بخش بانوان فعال تر خواهد شد.

در بخش برون مرزی بانوان فوتبال و فوتسال تلاشی نشده است


معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش همچنین درباره موضوع خارج شدن نام کشورمان از رتبه بندی جهانی فوتبال و فوتسال بانوان اظهار کرد: با اطلاعاتی که من دریافت کردم متوجه شدم علاوه بر کشور ما تعداد دیگری از کشورها هم از رتبه بندی فیفا خارج شده اند و علت آن برنامه ریزی است که در بخش بانوان برای فضای برون مرزی و حضور در مسابقات خارجی تلاشی برایش نشده است.
وی خاطرنشان کرد: ما برای انتخابات آتی تمام تلاشمان را می کنیم تا جایگاه بانوان در فدراسیون آینده جایگاه قدرتمندی باشد. این جایگاه را فرد متخصص آن رشته معین می کند. ما خواهران عزیزی را داریم که وارد فوتبال می شوند اما تخصصی در این رابطه ندارند.


او در ادامه افزود: دوره هایی آموزشی که در حال برگزاری آنها هستیم به تربیت مدیران متخصص نیز کمک می کند. در این دوره ها آموزش مهارت های کلامی، روانی، خلاقیت، نوآوری و همچنین بحث های کارگاهی داریم که با مدیران با تجربه ای همراه هستیم و چالش های دوران مدیریتی خودشان را به بحث و بررسی می گذارند. ضمن اینکه تشکر می کنم از نگاه مهربان و علمی دکتر صالحی امیری به معاونت ورزش بانوان که بسیار کمک کننده بود.

بیشتر بخوانید:
جوابیه وزارت ورزش و جوانان به اتهامات وارده از سوی دادکان
معاون سازمان خصوصی سازی : وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری استقلال و پرسپولیس…
وقتی وزارت ورزش و جوانان بروز رسانی شد
انتهای پیام/