قضاوت محمد عبدالله در جام باشگاههای فیفا 2020

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه رقابتهای جام باشگاههای فیفا 2020 در گزارشی به بررسی عملکرد محمد عبدالله داور اماراتی پرداخته است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مسابقات جام باشگاههای فیفا 2020 از 13 بهمن ماه به صورت متمرکز در قطر آغاز می شود. برهمین اساس سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه این رقابتها در گزارشی به عملکرد محمد عبدالله داور اماراتی که از میان چهار داور آسیایی برای قضاوت در این رقابت ها انتخاب شده، پرداخته است. در این گزارش آمده است: 

این داور اماراتی اولین قضاوت خود را در سال 2011 در رقابت های AFC Cup انجام داد و سرانجام به عنوان یکی از داوران برتر منطقه پدیدار شد. حضور او در ورزش نشان می دهد که پیش از آنکه به عنوان داور در نیمه نهایی جام جهانی زیر 17 سال در سال 2015 و همچنین فینال AFC Cup در سال 2017 و جام جهانی زیر 20 سال در سال 2017 در کره جنوبی انتخاب شود، به عنوان یک پایه اصلی در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده است.
وی در کنار هموطنانش محمد الحمدی و حسن المهری در گروه C جام جهانی 2018 روسیه مسابقه بین دو تیم فرانسه و پرو را قضاوت کردند که قهرمان آن دوره حریف آمریکای جنوبی خود را با نتیجه یک بر صفر در روسیه شکست داد.
همچنین محمد عبدالله به عنوان داور بازی دو تیم اولسان هیوندای کره جنوبی و بیجینگ چین در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 را قضاوت کرد که در نهایت تیم اولسان هیوندای کره جنوبی با نتیجه دو بر صفر این تیم را شکست داد.
لازم به توضیح است، برای این تورنمنت 7 داور و 12 کمک داور انتخاب شده است که در کنار آنها فیفا 7 داور ویدئویی را هم برای اجرای سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) در طول تورنمنت انتخاب کرده است.
همچنین داوران منتخب، آماده سازی نهایی خود یک هفته پیش از آغاز مسابقات در قطر انجام خواهند داد. با توجه به شیوع کووید -19، فیفا و کشور میزبان ایمنی های لازم جهت محافظت از سلامتی کلیه افرادی که در این مسابقات حاضر هستند تامین خواهند کرد.
رقابتهای جام باشگاههای فیفا 2020 از 13 لغایت 23 بهمن ماه به صورت متمرکز در دوحه قطر برگزار می شود. فینال این رقابتها 23 بهمن ماه در ورزشگاه Education City برگزار خواهد شد. 

اسامی داوران آسیایی در این رقابتها به شرح ذیل است:

داور: محمد محمد عبدالله (امارات)
کمک داوران: محمد الحمدی (امارات)، حسن المهری (امارات)
داور ویدئویی: خمیس المری (قطر)

بیشتر بخوانید:
فشنگچی: داور در دو صحنه در حق ما اجحاف کرد
داوران ایرانی در مسابقات جام باشگاه های جهان قضاوت نمی کنند
عبداللهی: خانواده تیم آلومینیوم از داوری بازی با استقلال راضی نیستند

انتهای پیام/