بلژیک میزبان نخستین دوره پرورش مربیان جوان اورآسیا شد

نخستین دوره پرورش مربیان جوان اورآسیا، به مدت یک هفته در ماه مارچ سال ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند تا ۱۰ فروردین) به میزبانی بلژیک برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، نخستین دوره پرورش مربیان جوان اورآسیا تا پایان سال ۲۰۲۱ در زمان‌های متفاوت و به شکل‌های حضوری و غیرحضوری، در چند مرحله برگزار خواهد شد که مرحله نخست، به مدت یک هفته در ماه مارچ سال ۲۰۲۱ (۱۱ اسفند تا ۱۰ فروردین) به میزبانی بلژیک برگزار خواهد شد.

نشست آنلاین هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری این دوره، روز چهارشنبه با حضور مدرسان دوره و برخی اعضای کمیته برنامه‌ریزی از جمله محمود افشاردوست عضو کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا، علیرضا طلوع‌کیان مدرس و مربی بین‌المللی کشورمان، پارک کی‌وون رئیس کمیته مربیان آسیا، کیاتیپونگ دبیرکل کنفدراسیون آسیا، ووک کارانوویچ رئیس کمیته توسعه کنفدراسیون اروپا، شهاب‌الدین احمد الریامی از عمان و سریدهاران از هند برگزار شد.

افشاردوست با اشاره به این که قبل از برگزاری جلسه، دروس مدنظر به صورت پاورپوینت توسط مدرسان برای مسئولان مربوطه ارسال شده بود، افزود: این جلسه برای نهایی کردن مباحث و دروس بود. این را هم اضافه کنم که علیرضا طلوع‌کیان، مبحث آنالیز و بنده نیز مباحث تکنیکی را برای تدریس انتخاب کرده‌ایم. فیزیولوژی، تمرین، روانشناسی، آسیب‌شناسی، استفاده از یوگا در والیبال، ریکاوری کردن و… از دیگر مباحثی است که برای تدریس از سوی مدرسان انتخاب شده است.

عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا درباره زمان آغاز اولین کلاس دوره پرورش مربیان اورآسیا هم گفت: نخستین کلاس دوره پرورش مربیان اورآسیا، در ماه مارس سال ۲۰۲۱ به میزبانی بلژیک و دومین کلاس در ماه آوریل به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد. روند برگزاری کلاس‌ها به این صورت است که هر چند ماه یک بار، یک کلاس به میزبانی اروپا و یک کلاس به میزبانی آسیا برگزار خواهد شد. در نشست آنلاین روز گذشته، جمع‌بندی دروس مربوط به کلاس‌های اول و دوم انجام شد.

افشاردوست با بیان این که پیشنهاداتی هم در جلسه آنلاین کمیته مشترک مربیان اورآسیا ارائه کرده است، افزود: به شخصه معتقدم به این دوره‌ نباید به چشم یک کلاس‌ FIVB نگاه شود؛ بلکه باید در آن اطلاعاتی بیش‌تر از یک کلاس بین‌المللی به مربیان جوان بدهیم. حتی پیشنهاد دادم که مدرسان حاضر در این دوره، از تجربیات شخصی خود هم در کلاس‌ها صحبت کنند تا اطلاعات فنی خوب، فراتر و بیش‌تر از کلاس درجه یک بین‌المللی به مربیان جوان داده شود. چون این دوره، سمیناری است که برای اولین بار بین دو کنفدراسیون آسیا و اروپا برگزار می‌شود، پس مهم است که اطلاعات فنی خوبی از تمامی زوایا به شرکت‌کنندگانی داده شود که بعد از عبور از چند فیلتر، برای حضور در این کلاس‌ها انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/