۴ گل در ۲ دربی؛ نگاه به مهدی قایدی، امید به شیخ دیاباته و سرزنان

آمار نشان می‌دهد استقلال حداقل طی دو مسابقه قبلی خود برابر پرسپولیس، راه رسیدن به دروازه این تیم را خیلی خوب یاد گرفته است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، اگرچه با توجه به حساسیت بسیار بالای جدال استقلال و پرسپولیس و وضعیت این دو تیم، برخی کارشناسان معتقدند شانس اینکه جدال روز دوشنبه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند، زیاد است ولی نگاه به دیدارهای گذشته استقلال و پرسپولیس در تابستان امسال و زمستان پارسال بارقه‌های امیدی را از بابت دیدن یک دیدار پرگل در دل ما زنده می‌کند. دیدارهایی که در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی خاتمه پیدا کرد ولی مساوی‌های پرگلی را شاهد بودیم و این بار هم امیدواریم جدا از هر نتیجه‌ای که حاصل شود، شاهد مسابقه‌ای زیبا باشیم که گل‌های زیادی نیز در آن ردوبدل شود.

امیدواری استقلالی‌ها
یکی از نکات جالب توجه طی دو مسابقه گذشته استقلال مقابل پرسپولیس که اتفاقاً یحیی گل‌محمدی هدایت قرمزها را برعهده داشت، جلو افتادن آبی‌پوشان پایتخت از حریف سنتی خود بوده است. آبی‌پوشان در این دو مسابقه ۴ بار موفق به باز کردن دروازه حریف خود شدند (که البته همین تعداد گل را نیز دریافت کردند) و در سه مقطع ابتدا آنها به گل رسیدند ولی نتوانستند برتری خود مقابل پرسپولیس را حفظ کنند. در بهمن سال گذشته استقلال دوباره توسط امیرارسلان مطهری به گل رسید و از حریف سنتی جلو افتاد ولی اشتباهات مدافعان و دروازه‌بان این تیم موجب از دست رفتن برتری مورد نظر شد. این اتفاق شهریور امسال در نیمه‌نهایی جام‌ حذفی نیز همان ابتدای مسابقه تکرار شد و مهدی قایدی آبی‌ها را به گل رساند اما شرایط در نیمه دوم تغییر کرد. موارد مورد نظر نشان می‌دهد استقلالی‌ها راه رسیدن به دروازه تیم یحیی را خوب بلدند و اگر بتوانند در مسابقه دوشنبه از پرسپولیس جلو بیفتند، با توجه به آمادگی فوق‌العاده بالای محمد رشید مظاهری، جبران این عقب‌ماندگی برای پرسپولیسی‌ها دشوار می‌شود. البته انصافاً نباید این نکته را نیز فراموش کرد که علاوه بر مظاهری، حامد لک نیز این روزها در اوج دوران آمادگی خود قرار دارد و به راحتی گل نمی‌خورد.

بازگشت زوج خطرناک
آمار نشان می‌دهد استقلال حداقل طی دو مسابقه قبلی خود برابر پرسپولیس، راه رسیدن به دروازه این تیم را خیلی خوب یاد گرفته است ولی در عین حال، در هر دو بازی که ذکر کردیم، اشتباهات خط دفاعی و سنگربان این تیم موجب از دست رفتن برتری آبی‌ها شده است. اتفاقی که حالا هواداران این تیم خیلی امیدوارند با توجه به افزایش ضریب کارایی ساختار دفاعی استقلال و البته آمادگی فوق‌العاده محمد رشید مظاهری، روز دوشنبه هفته آینده دیگر تکرار نشود. حالا محمود فکری دوباره زوج مهدی قایدی و شیخ دیاباته را کنار یکدیگر دارد و می‌تواند با استفاده از آنها، خط دفاعی پرسپولیس را حسابی اذیت کند.

سرزنان استقلال
یکی دیگر از مواردی که استقلال می‌تواند برای گشودن دروازه پرسپولیس روی آن حساب باز کند، برخورداری از بازیکنانی است که توانایی آنها در نواختن ضربات سر بسیار بالاست. در جدال شهریورماه، پرسپولیس گل دوم را زده و در آستانه رسیدن به فینال جام‌ حذفی بود ولی محمد دانشگر به کمک استقلال آمد و بازی را به تساوی کشاند. قطعاً در این مسابقه نیز محمود فکری می‌تواند روی سرزنان استقلال برای لرزاندن تور دروازه پرسپولیس حساب باز کند. البته او باید در عین حال حواسش حسابی جمع باشد چون مدافعان استقلال طی دو بازی گذشته گاهی اوقات نبردهای هوایی را به مهاجمان حریف واگذار کرده‌اند و تکرار چنین اشتباهی در دربی می‌تواند فوق‌العاده دردناک باشد.

انتهای پیام/