کارلوس کی‌روش هجدهمین مربی ملی برتر دهه شد؛ مارک ویلموتس بلژیکی در رده نهم جهان!

فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال، در ادامه معرفی بهترین های دهه دوم قرن حاضر، اسامی مربیان ملی برتر دهه دوم قرن بیست و یکم را معرفی کرد که نام کارلوس کی روش سرمربی اسبق تیم ملی ایران در رده هجدهم مربیان ملی برتر جهان دیده می شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،  دراین لیست که نام یواخیم لوو آلمانی بعنوان سرمربی برتر فوتبال ملی جهان در دهه دوم قرن 21 آمده، دیدیه دشان فرانسوی و تیته برزیلی در رده های دوم و سوم قرار دارند.

کارلوس کی روش سرمربی اسبق تیم ملی ایران نیز در این لیست رتبه هجدهم را به خود اختصاص داده است. او بالاتر از جان اولاف اندرسون و لارس لاگربرگ که نوزدهم و بیستم شدند، در جایگاه هجدهم مربیان ملی برتر دهه دوم قرن بیست و یک ایستاد.

در این دهه میلادی کارلوس کی روش بیش از هفت سال سرمربی تیم ملی ایران بود و دو دوره پی در پی ما را به جام جهانی رساند. جمال بلماضی، زلاتکو دالیچ و شوچنکو جلوتر از کی روش، در رتبه های پانزدهم تا هفدهم قرار دارند اما غیر قابل باورترین بخش این رتبه بندی، تماشای مارک ویلموتس بلژیکی، جانشین ناکام کارلوس کی روش در رتبه نهم جهان است. ویلموتس که بلژیک را به رده اول رنکینگ فیفا رسانده بود، افتخاری با تیم ملی کشورش به دست نیاورد اما در این رتبه بندی رده نهم را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید:
پیروانی: تاج هم از قرارداد ویلموتس در عذاب است
علی کفاشیان: بهتر است رئیس فدراسیون، فوتبالی باشد/ امیدوارم مارک ویلموتس در دادگاه CAS…
بدهی ویلموتس با حراج ساختمان فدراسیون فوتبال پرداخت شد

انتهای پیام/