آیا پرسپولیس را می‌توان همچنان مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر دانست؟

پرسپولیس با وجود کسب فقط دو پیروزی در هشت مسابقه برگزار شده در لیگ برتر اما طبق آمار همچنان یکی از مدعیان عنوان قهرمانی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ شاگردان یحیی گل محمدی در چهار مسابقه اخیر، چهار تساوی کسب کردند و در واقع از دوازده امتیاز ممکن هشت امتیاز را از کف دادند و این بدان معنا است که فاصله زیادی با صدر جدول دارند اما چه مورد مهمی این تیم را به قهرمانی و بالانشینی در جدول امیدوار کرده است؟ اینکه پرسپولیس دو مسابقه عقب افتاده دارد و در صورت پیروزی در این دو مسابقه میتواند به میانگین دو امتیاز ار هر مسابقه دست یابد البته به شرطی که در هیچ مسابقه ای تا پایان نیم فصل شکست نخورد.

کسب میانگین دو امتیاز ار هر مسابقه در فوتبال ایران به منزله ی قهرمانی تیم در لیگ برتر است و شاگردان یحیی به خوبی این موضوع را درک کرده اند که نکته مثبت هشت هفته اخیر عدم شکست مقابل رقبا بوده است. در حالی که تیم کالدرون در فصل گذشته که تا همین جای فصل سه باخت تلخ داده بود از همین تعداد بازی سه امتیاز بیشتر کسب کرده بود؛ یعنی اینکه تیم یحیی همین حالا سه امتیاز از تیم کالدرون عقب‌تر است.

فصل قبل تیم کالدرون در 8 هفته ابتدایی، پارس جنوبی جم، صنعت نفت، استقلال، پیکان و شاهین بوشهر را شکست داد اما مقابل تراکتور، سپاهان و شهرخودرو شکست خورد تا از 8 بازی 15 امتیاز بگیرد و تنها یک امتیاز از میانگین لازم برای حضور در جمع مدعیان قهرمانی عقب بماند.تیم یحیی اما در این فصل در مقطع 5 هفته‌ای نخست 9 امتیاز گرفت که یک امتیاز کمتر از میانگین لازم برای قرار گرفتن بین مدعیان بود اما شرایط در 5 بازی دوم بدتر شده چرا که با سه تساوی به دست آمده حتی اگر تیم یحیی دو بازی بعدی مقابل فولاد و آلومینیوم اراک را ببرد باز هم در این بازه زمانی 9 امتیاز کسب خواهد کرد.

اگر قرار بر مقایسه با فصل قبل باشد تیم کالدرون با تساوی مقابل ماشین‌سازی و برد مقابل فولاد در بازی‌های نهم و دهم خود از 10 بازی ابتدای فصل 19 امتیاز گرفته بود اما تیم یحیی در صورت پیروزی در دو مسابقه بعدی از 10 بازی صاحب 18 امتیاز خواهد شد.تیم کالدرون در پایان هفته پانزدهم فصل گذشته یعنی پایان نیم فصل اول هم 31 امتیاز جمع کرد و به قهرمانی نیم فصل رسید. در واقع اگر پرسپولیس بخواهد به همین عدد در پایان نیم فصل اول برسد باید از 7 بازی باقیمانده‌اش در نیم فصل نخست 19 امتیاز بگیرد؛ یعنی 6 برد و یک مساوی که کار بسیار دشواری خواهد بود.