وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی چه بر سر سرخابی‌ها می‌آورند؟

“استقلال و پرسپولیس بیش از دو برابر بدهی هایشان صاحب سرمایه هستند”؛ این مطلب تاکید سلطانی فر وزیر ورزش در مجمع عمومی عادی پرسپولیس است. ضمن اینکه او اشاره کرد شرایط و مسائل سرخابی ها برای ورود به بازار سرمایه شفاف سازی شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، از سوی دیگر ابوالقاسم شمس معاون خصوصی سازی، سرمایه پرسپولیس و استقلال را از طریق آورده غیر نقدی (ورزشگاه های به نام شده) به ترتیب ۷۰۱ و ۷۱۹ میلیارد تومان اعلام کرد. با کنار هم گذاشتن این دو گزاره، نتیجه می شود بدهی های دو باشگاه هر کدام حدود ۳۵۰ میلیارد تومان است. این میزان بدهی، در تراز نامه و وضعیت احکام قضایی دو باشگاه منطبق با واقعیت به نظر می رسد.

برای هیات پذیرش فرابورس و سهامداران، این پرسش پاسخ باید داده شود که چرا با آورده غیر نقدی، افزایش سرمایه ایجاد شده است؟ ورزشگاه هایی که همواره در اختیار باشگاه ها بوده و به گونه ای مورد بهره برداری هستند و بوده اند، چه تضمین و وجه التزامی برای تامین هزینه ها و برنامه های درآمدی و نهایتا پرداخت بدهی های ۳۵۰ میلیاردی معوق و بدهی های جاری خواهند بود؟

با یک حساب ساده مشخص می شود هزینه های دو باشگاه در طی دو فصل اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است و باشگاه ها با کسری بودجه و تامین اعتبارات و منابع خود روبرو هستند. این فرآیند چیزی جز انباشت و افزایش بدهی ها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:
علی نژاد: با خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس بساط دلالان جمع می شود
سلطانی فر: در مورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس براساس برنامه حرکت می‌کنیم
خصوصی سازی سرخابی ها دوباره به تعویق افتاد

انتهای پیام/