دستور کمیته بین المللی المپیک : قبل از سفر به ژاپن واکسن کرونا بزنید

کمیته بین المللی المپیک روز سه شنبه با تاکید بر لزوم حفاظت از سلامتی و ایمنی مردم در ژاپن، به ورزشکاران و مسئولان توصیه کرد قبل از سفر، واکسن کرونا را دریافت کنند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، توماس باخ ، رئیس IOC ، طی یک تله کنفرانس با کمیته‌های ملی المپیک، تاکید کرد که واکسیناسیون بخشی از جعبه ابزار اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا است که توسط کمیته بین المللی المپیک و برگزارکنندگان هر دو بازی توکیو۲۰۲۰ و بازی‌های زمستانی پکن۲۰۲۲ طراحی شده است.

این توصیه در حالی مطرح شده است که شک و تردید در مورد حیات بازی‌ها به دلیل تأثیر همه گیری ویروس کرونا در حال افزایش است. باخ گفت در حالی که اولویت با گروه‌های آسیب پذیر، پرستاران، پزشکان و همه کسانی است که جوامع ما را ایمن نگه می‌دارند؛ شرکت کنندگان در المپیک باید واکسیناسیون را بعد از دسترسی عمومی انجام دهند.

باخ با تاکید بر غیراجباری بودن تلقیح واکسن، گفت: (ما) تمام شركت كنندگان در المپيک و پارالمپيک را كه به آنها واكسن پيشنهاد می‌شود، به پذيرش آن تشويق می‌کنیم. این موضوع به عنوان همبستگی با ميزبانان ژاپنی و همكارانشان خواهد بود.

پس از آنکه مقامات سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه مخالفت خود را با اولویت دسترسی ورزشکاران المپیکی به واکسن کووید۱۹ اعلام کردند، IOC موضع خود را مبنی بر واکسیناسیون عادی ورزشکاران در کنار مردم شفاف کرد.

بیشتر بخوانید:
رئیس کمیته ملی المپیک در فدراسیون هندبال
وبینار کمیسیون پزشکی ورزشی کمیته ملی المپیک
برنامه ریزی جانبی کمیته ملی المپیک برای توکیو جدی شد

انتهای پیام/