اظهارات رئیس فدراسیون هندبال درباره حکم کمیته انضباطی

اتفاقی در بازی رخ داد که همه جامعه هندبال این اتفاقات را دیدند. بلافاصله بعد از پایان بازی ناظر و سرپرست فنی طی گزارش مکتوبی به فدراسیون اعلام کردند که صحنه های آخر مسابقه مشکوک است و فیلم باید بازبینی شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، برنامه “جام جهانی” سه شنبه 7 بهمن در گفتگو با علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال به بررسی حکم کمیته فنی درباره حواشی دیدار تیم‌های سپاهان و فرازبام خائیز دهدشت پرداخت.
به گزارش رادیو ورزش؛ علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، در مصاحبه ای با اشاره به تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون هندبال در خصوص دیدار تیم‌های سپاهان و فرازبام خائیز دهدشت اظهار داشت: شائبه تبانی در ابن دیدار مطرح شد اما در کلیت کار به این نتیجه نرسیدیم و به قول معروف شاهد هماهنگی منفی بین برخی بازیکنان دو تیم بودیم. ساعت‌ها جلسه داشتیم و چندین جلسه کمیته انضباطی برگزار و فیلم بازی دیده شد. نظرات کارشناسان مطرح و جمع‌آوری و در نهایت آرای کمیته صادر شد.
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، در خصوص حواشی دیدار دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و فراز بام خائیز گفت: اتفاقی در بازی رخ داد که همه جامعه هندبال این اتفاقات را دیدند. بلافاصله بعد از پایان بازی ناظر و سرپرست فنی طی گزارش مکتوبی به فدراسیون اعلام کردند که صحنه های آخر مسابقه مشکوک است و فیلم باید بازبینی شود. تیم زغال سنگ طبس هم به جهت این مساوی شکایت خود را مطرح کرد؛ چراکه از دو هفته قبل بازی در فضای هندبال این زمزمه پیچیده بود که مسابقه مساوی خواهد شد.
پاکدل در گفتگو با برنامه “جام جهانی” رادیو ورزش خاطرنشان کرد: هندبال رشته ای است که مساوی در آن سخت است و در کل لیگ امسال که 70،80 بازی داشتیم، تنها 3 یا 4 بازی مساوی شدند. بعد از این اظهارات نماینده وزارت ورزش هم در سالن حضور پیدا کرد. جامعه هندبال بهتر از بنده می دانند که در آن 3 دقیقه چه اتفاقی افتاد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در حکم به جای تبانی عنوان هماهنگی در جهت منفی مطرح شده است، تصریح کرد: کمیته فنی به عنوان بازوی مشورتی کمیته انضباطی ماست و ارکان آن مشخص است. نماینده حقوقی و نماینده بازرسی وزارت ورزش و در واقع 3 نفر حقوقدان در طول جلسه حضور داشتند. بحث تبانی یک سری ارکان دارد و از نظر حقوقی باید یک سری سلسله مراتب کنار هم قرار داده شود و مستنداتی وجود داشته باشد. بحث هماهنگی منفی در واقع به این منظور بوده که یک سری بازیکنان در اتفاقی که حادث شده، دخیل بودند و هماهنگی هایی وجود داشته است. این اصطلاح حقوقی بوده که حقوقدانان حاضر در جلسه به آن اشاره کردند و به این رأی رسیدند.
رئیس فدراسیون هندبال در ارتباط با علت حضور چهار تیم به جای سه تیم در دور نهایی لیگ هندبال اظهار کرد: یک اتفاقی افتاده و بر اساس آن اتفاق یک تیم آسیب دیده است. کمیته انضباطی تصمیم گرفت که حق آن تیم احقاق شود و به جای 3 تیم 4 تیم در دور نهایی حضور پیدا کنند. فکر نمی کنم این اتفاق بدی بوده باشد؛ ضمن اینکه گفته می شود یک دور دیگر به مسابقات اضافه می شود، چنین چیزی نیست. در هر مرحله از دو مرحله باقی مانده، تیم ها یک بازی بیشتر انجام می دهند و به جای اینکه 6 روز در محل مسابقات باشند، 8 روز خواهند بود.
برنامه «جام جهانی» به تهیه کنندگی علی جهانی و اجرا و کارشناسی حافظ کاظم زاده، روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۱ از شبکه رادیویی ورزش پخش می‌ شود.

بیشتر بخوانید:
برنامه مرحله دوم لیگ برتر هندبال مردان مشخص شد
صعود 4 تیم هندبال به مرحله یک هشتم مسابقات جهانی
فرایند غربالگری هندبال تشریح شد

انتهای پیام/