دست به عصاترین پرسپولیس یک دهه اخیر در خط حمله؛ مشکل با عیسی و ترابی حل می‌شود؟

پرسپولیس عصر امروز در دیداری حساس باید به مصاف پیکان برود و در صورت پیروزی در این مسابقه شاگردان یحیی گل محمدی می توانند با یک بازی کمتر به رتبه دوم لیگ صعود کنند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، صعود به رتبه دوم جدول اما با ترس و لرز همراه خواهد بود چرا که سرخپوشان در این فصل نتوانستند عملکرد قابل قبولی در خط حمله داشته باشند و مهاجم این تیم مهدی عبدی فقط دو بار در لیگ برتر گلزنی کرده که این آمار اصلا در سیزده هفته قابل قبول نخواهد بود.

پرسپولیس از همان شروع لیگ و با از دست دادن عیسی آل‌کثیر، مهم‌ترین مهاجمش برای رسیدن به گل را از دست داد اما در طول نیم فصل مشخص شد برای پر کردن این خط خریدهای خوبی هم نداشته است.آرمان رمضانی ناکارآمدترین خرید پرسپولیس بود و با وجود حمایت‌هایی که از او در فضای مجازی و خود تیم بعد از گل نزدن‌های اولیه‌اش شد، حالا همان حمایت را از دست داده و نزدیک در خروجی است. رمضانی بعد از ناکارآمدی در اراک طی سه بازی اخیر هرگز به میدان نرفته تا مشخص شود از برنامه‌های یحیی کاملاً خارج شده است.

مهاجمان بی کیفیت

مهدی مهدی‌خانی هم که البته کمتر از رمضانی میدان دیده همچنان دور از آمادگی است و کیفیتی از خود نشان نداده تا کادر فنی و هواداران تیمش را تا لحظه پر شدن دوباره خط حمله دلخوش کند. موقعیت مسلمی که این بازیکن مقابل مس رفسنجان از دست داد، باعث شد تا همه او را نیز خریدی فاقد کیفیت بدانند و شماره 9 تیم را هم مهاجمی ناامید کننده بشمارند.آریا برزگر دیگر مهاجم ذخیره تیم است که یحیی اصلاً به او اعتقادی ندارد و فقط یکی دو بار به فهرست تیم رسیده و این مهاجم جوان نزدیک در خروجی است. مهدی عبدی شاید مهم‌ترین و با کیفیت‌تر از این گزینه‌ها باشد اما در کل نیم فصل فقط دو گل زده است. او هم نوسان فنی دارد و هم کم می‌دود و نمی‌تواند خط دفاع حریفان را تحت فشار بگذارد تا بازی ندادن و تعویضش در جریان بازی را برای کادر فنی راحت‌تر کند.

گلزنان عجیب و غریب پرسپولیس

احمد نوراللهی که هواداران پرسپولیس را در دربی عاصی کرده بود بابت تمام گل نزدن‌هایش؛ اما در کمال شگفتی با زدن چهار گل در سیزده مسابقه بهترین گلزن تیمش لقب گرفته بالاتر از سایر مهاجمان این تیم. در حالی که یک هافبک میانی است و در بهترین حالت هافبک پشت مهاجم بازی کرده است. جالب اینکه دومین گلزن برتر تیم نیز کسی نیست جز سیدجلال حسینی که سه گل با سه ضربه سر زده که دو تای آخرش 6 امتیاز برای تیم به همراه داشته است. وحید امیری و مهدی عبدی به‌عنوان دو مهاجم اصلی تیم در نیم فصل اول هر کدام دو گل به ثمر رسانده‌اند و مجموع گل‌های‌شان به اندازه یک هافبک میانی است! سرلک، نعمتی، عالیشاه و کامیابی‌نیا هم که همگی هافبک هستند، هر کدام یک گل زده‌اند تا پرسپولیس از 13 بازی فقط 15 گل زده باشد و تنها یک برد با اختلاف بیشتر از یک گل را تا اینجای فصل ثبت کند.

میانگین تقریبا یک گل زده در هر مسابقه باعث شده تا دست به عصاترین پرسپولیس یک دهه اخیر را در خط حمله شاهد باشیم هرچند اضافه شدن عیسی و ترابی تا حدود زیادی این مشکلات را رفع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
مخالفت مدیرعامل پرسپولیس با جدایی بازیکنان جوان
انتقاد اسماعیل حلالی از وضعیت موجود در استقلال و پرسپولیس
رحمتی: زشت است شبانه‌روز با بازیکن شهرخودرو تماس می گیرند/ شکایت از پرسپولیس را به AFC ارجاع می‌دهیم
اقدامات حقوقی باشگاه پرسپولیس علیه حاشیه سازان

انتهای پیام/