کادر فنی استقلال، دیگر حساب ویژه‌ای روی شیخ دیاباته نداشته باشد؟

شیخ دیاباته مهاجم استقلال یکی از ارکان موفقیت و گلزنی این تیم در فصل گذشته بود و با گل های تماشایی و تاثیرگذارش تبدیل به یکی از خارجی های محبوب این تیم در بین هواداران شده بود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شیخ دیاباته که با گلزنی های پیاپی خود توانست عنوان آقای گلی فصل گذشته را نیز برای خود به ارمغان بیاورد در این فصل اصلا در حد انتظار ظاهر نشده و چالش مالی او با باشگاه نیز شاید مزید بر علت شد تا این بازیکن در کنار مصدومیت افت محسوسی داشته باشد.

شیخ که با قراردادی 600 هزار یورویی به استقلال آمده در فصل دوم حضورش اصلا آمار و عملکرد قابل قبولی نداشته و فقط توانسته در پانزده مسابقه دو گل برای آبی ها آن هم فقط در یک مسابقه که آن تیم تراکتور بوده بزند! آماری که اصلا توجیه خوبی برای این بازیکن بزرگ نیست.

عملکرد بحث‌برانگیز شیخ دیاباته

در نیم‌فصل لیگ بیستم دیاباته فقط 2 بار بازی 90 دقیقه‌ای را در ترکیب استقلال تجربه کرد و در 4 بازی دیگر نیز که برای استقلال به میدان رفته مجموعاً 298 دقیقه بازی در ترکیب استقلال را به ثبت رسانده است. این دقایق بازی در قیاس با 1350 دقیقه فرصت بازی در نیم‌فصل اول بسیار ناچیز است و عملکردی بحث‌برانگیز را از شیخ برجا می‌گذارد. دیاباته با احتساب بازی استقلال مقابل سپاهان 9 هفته از ترکیب استقلال دور بوده و نتوانسته برای تیمش به میدان برود. او با اینکه فصل پیش نیز مصدومیت‌هایی را سپری کرده بود اما در نیم‌فصل اول آمار بهتری از خود برجا گذاشت و توانست تعداد بازی‌های بیشتری در ترکیب تیمش باشد اما در این فصل ماجرای شیخ با استقلال متفاوت با هر زمان دیگری است و به نظر می‌رسد به او چندان نمی‌شود دل بست.

در هر صورت یکی از دلایلی که کادر فنی استقلال به دنبال جذب یک مهاجم ایرانی از لیگ برتر خودمان است، مصدومیت های پیاپی شیخ دیاباته است که دست کادر فنی در دیدارهای حساس در پوست گردو گذاشته است. استقلال چند هفته دیگر باید در دیدارهای سخت لیگ قهرمانان آسیا مقابل رقبای سر سخت خود قرار بگیرد و در صورت غیبت دیاباته این تیم قطعا با مشکل گلزنی رو به رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
شرط جالب فرهاد مجیدی در اصفهان برای پیوستن به استقلال چیست؟
رشیدی: استقلال در تاکتیک و خط دفاع مشکلات بسیاری دارد
انتقاد اسماعیل حلالی از وضعیت موجود در استقلال و پرسپولیس
تغییر سیستم استقلال فکری را نابود کرد
فکری: روز بد بازیکنان استقلال بود و دلایل مختلفی برای این عدم تمرکز هست

انتهای پیام/