مهدی طارمی چطور از پیاده‌روی روی اعصاب هوادار به گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا رسید؟

مهدی طارمی شب گذشته موفق شد تبدیل به اولین بازیکن ایرانی شود که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مهدی طارمی که تا همین دو سه فصل پیش روی اعصاب هواداران پرسپولیس پیاده روی می کرد حالا تبدیل به ستاره ای شده که تمام دنیا او را میشناسند. او حالا بازیکنی است که موثرترین نقش کلیدی را در پیروزی تیم پورتو مقابل یوونتوس در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا داشته و می تواند با تلاش اثرگذار خود، تیم پرتغالی را حتی به جمع هشت تیم برتر قاره اروپا برساند.

مهدی طارمی که در پرسپولیس عنوان آقای گلی را تجربه کرده بود خودش می گوید 16 گل زدم اما 55 گل هم نزدم! و خودش نیز قبول داشت که موقعیت های زیادی را هدر داده تا به این تعداد گل برسد. او حتی یک بار پرسپولیس را ترک کرد و بسیار عجیب به ریز اسپور ترکیه رفت تا هواداران را نسبت به این خودش دلسرد کند. یک بار هم با اعتراض هواداران در ورزشگاه آزادی رو به رو شد که به آنها در پایان مسابقه «هیس» نشان داد تا محبوبیت همیشگی اش کاسته شود.

او در لیگ هجدهم به قطر رفت و بعد به پرتغال. کمتر کسی تصور می کرد طارمی بتواند از موقعیت بدست آمده استفاده کند اما در لیگ پرتغال آقای گل شد تا برای دومین بار در دوران حرفه ای خود این عنوان را کسب کرده باشد. با کسب عنوان آقای گلی بهترین و پرافتخارترین تیم این کشور او را به خدمت گرفت و حالا مهدی می توانست در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند اما شاید خودش هم تصور نمی کرد که در همان اولین فصل حضورش بتواند در این تورنمنت بازی و گلزنی کند آنهم مقابل یوونتوس ایتالیا.

پیشتر علی دایی و علی کریمی و مهدی مهدوی کیا و سردار آزمون در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده بودند اما هیچ کدام از آنها نتوانسته بودند در مرحله حذفی به این مهم دست پیدا کنند. مهدی حالا 37 درصد گل های تیمش را وارد دروازه رقبا کرده ؛ یعنی 10 گل در 20 مسابقه و این آمار آنقدر برای هواداران پورتو جذاب است که او را رونالدوی پورتو صدا می کنند. آماری که مهدی را می تواند برای فصل بعد راهی تیم بزرگتری کند و رنگ پیراهن او به طور قطع عوض خواهد شد… رویایی که اصلا دست نیافتنی نیست؛ مخصوصا حالا.

بیشتر بخوانید:
واکنش‌رسانه ترک به گلزنی‌طارمی؛مهاجم فراری گل زد!
طارمی: خیلی خوشحالم که به یوونتوس گل زدم؛ در بازی برگشت هم شانس داریم
طارمی اولین گلزن ایرانی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا
واکنش جالب باشگاه پورتو به گل طارمی!

انتهای پیام/