چرا کسب سه امتیاز برای پرسپولیس و گل‎گهر از نان شب واجب‌تر است؟

پرسپولیس فردا می تواند به میانگین 2 امتیاز از هر مسابقه دست یابد و این مهم فقط با پیروزی مقابل گل گهر میسر می شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فردا دیداری حساس و معوقه از لیگ برتر برگزار خواهد شد که طی آن گل گهر سیرجان میزبان پرسپولیس خواهد بود. این مسابقه آنقدر اهمیت دارد که هر دو تیم بشدت به دنبال کسب سه امتیاز در آن هستند. امیر قلعه نویی در صورت جدایی از گل گهر و پیوستن به استقلال می خواهد پایانی باشکوه در سیرجان داشته باشد که همراه با شکست پرسپولیس و کسب رتبه تک رقمی برای گل گهری ها باشد.

در آن سو پرسپولیس نیز با کسب حتی یک تساوی می تواند به مقام قهرمانی در نیم فصل برسد. اتفاقی که در 5 فصل گذشته 4 بار رخ داده ( البته در صورت بروز آن در نیم فصل لیگ بیستم).

یحیی گل‌محمدی و کادرش به شدت دنبال قهرمانی نیم فصل هستند و این عنوان برایشان یک هدف نزدیک اما مهم به حساب می‌آید. آنها دوست دارند با کسب این عنوان هم دوباره در قامت مدعی اول قهرمانی خودی نشان دهند و برای پنجمین قهرمانی متوالی خیز بردارند هم این عنوان غیررسمی اما روحیه‌بخش را به نام خود بزنند. یحیی و کادرش فصل قبل تیمی را قهرمان کردند که با هدایت کالدرون و بعد از یک رنسانس بزرگ به قهرمانی نیم فصل رسیده بود و حالا این کادر هم نمی‌خواهد از این عنوان عقب بیفتد و بشدت علاقه‌مند است تا این عنوان را در کارنامه کاری‌اش ثبت کند.

پرسپولیس؛ قهرمان ۴ دوره اخیر لیگ برتر…

برای یادآوری باید بگوییم در چهار فصل گذشته که پرسپولیس در نهایت به قهرمانی لیگ برتر دست یافت، سه بار قهرمان نیم فصل شده و یک بار هم تنها به خاطر تفاضل گل کمتر این عنوان را از دست داده بود.

تیم برانکو در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم به ترتیب با 32 و 33 امتیاز از 15 بازی قهرمان نیم فصل شد اما در لیگ هجدهم با 31 امتیاز تنها به خاطر تفاضل کمتر نسبت به سپاهان و پدیده در پایان هفته پانزدهم در رده سوم قرار گرفت. بردهای اقتصادی یک بر صفر مقابل تراکتور و پیکان باعث شد که حالا سیاهپوشان پرسپولیس با 27 امتیاز در رده دوم و بالاتر از استقلال در جدول قرار بگیرند. گل گهرسیرجان اما تیم منسجمی است که پرافتخارترین مربی لیگ برتر یعنی امیر قلعه نویی را روی نیمکت خود دارد. گل گهر 22 امتیازی در رده ششم جدول است.گل گهر بعد از شکست 2 بر یک مقابل تراکتور دو برد و یک مساوی به دست آورده است. 

نکته ناراحت کننده برای سیرجانی ها اما چیست؟ گادوین منشا مهاجم گلزن و خطرناک گل گهر به دلیل حرکت منشوری در بازی نساجی تا اطلاع ثانوی محروم شده که بازهم گل گهر ضمن جریمه سنگین مالی مهاجم خود بیانیه  هم صادر کرده و محرومیت این بازیکن را مطابق با عدالت ندانسته است! به این ترتیب مرد 10 گله گل گهر به احتمال فراوان در این بازی غایب خواهد بود و برای تیم قلعه نویی  بدون منشا گل زدن به پرسپولیس سخت می شود زیرا این تیم با 8 گل خورده مستحکم ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. 

بیشتر بخوانید:
محمودزاده:در لیگ برتر پنجره نقل و انتقال پرسپولیس و استقلال بسته است
قلعه نویی بعد از بازی با پرسپولیس، سرمربی استقلال می شود؟!
امیر قلعه‌نویی می‌‍تواند گل‌گهر را در میانه فصل رها و به استقلال برود؟

انتهای پیام/