وزنه برداری در خطر حذف از المپیک

وزنه برداری که یکی از جذاب ترین رشته های المپیکی است در خطر حذق قرار گرفته است.

 به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هشدار داد در صورتی که سران این نهاد جهانی نگرانی‌های مربوط به مدیریت آن را برطرف نکنند، رشته وزنه برداری از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس و ادوار آتی المپیک کنار گذاشته خواهد شد.

وزنه برداری به دلیل یک سری رسوایی‌های مالی و مدیریت ضعیف، بسیاری از سهمیه‌های المپیک خود را از دست داده است و کمیته بین‌المللی المپیک همچنان مسائل مدیریتی این نهاد بین المللی، به خصوص در رابطه با مسائل ضد دوپینگ را زیر ذره‌بین دارد.

در جریان نشست امروز (چهارشنبه) هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک، مسائل مربوط به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری یکی از موضوع‌های اصلی گفت‌وگو‌ها بود.

پس از این نشست، توماس باخ خاطرنشان کرد که یک تغییر بحث انگیز و جنجالی در قوانین ضد دوپینگ فدراسیون جهانی وزنه برداری که اخیراً به روز شده، لغو شده است؛ اما بسیاری از دیگر تغییرات درخواستی کمیته بین‌المللی المپیک، آژانس بین المللی آزمایش گیری و متخصصان مستقل، نادیده گرفته شده اند.

باخ هشدار داد:” هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک صراحتا می‌گوید که اگر این نگرانی‌ها به شیوه رضایت بخش و به موقع حل و فصل نشوند، هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک مجبور خواهد بود درباره قرار دادن وزنه برداری در برنامه بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ و بازی‌های المپیک آینده تجدید نظر کند. “

بیشتر بخوانید:
جلسه هیئت رئیسه ناشنوایان با حضور رئیس کمیته ملی المپیک
زلزله 7.3 ریشتری خسارتی به ورزشگاه‌های میزبان المپیک نزد
محمدهادی ساروی:می خواهم دومین مازندرانی باشم که در کشتی فرنگی مدال المپیک می گیرد

انتهای پیام/