دوران باشکوه پرسپولیس با اخراج کرانچار و اشتباه حبیب کاشانی به تعویق افتاد!

زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم ملی کرواسی، پرسپولیس، سپاهان و تیم امید ایران روز گذشته بر اثر یک بیماری قدیمی درگذشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، شاید کمتر کسی از یاد برده باشد که رفتار عجیب و غریبی با کرانچار در فوتبال ایران شد و شاید اگر مهربانانه تر با زلاتکو رفتار می کردیم نتایج بسیاری از تیم ها با حضور او تغییر می کرد.

کرانچار که سابقه هدایت تیم ملی کرواسی و دینامو زاگرب کشورش را برعهده داشت و نتایج قابل قبولی را نیز با آنها کسب کرده بود سرمربی پرسپولیس شد تا هواداران این تیم امیدوار باشند نتایج سرخ‌ها با سرمربی کهنه کار کروات بهبود پیدا خواهد کرد. این مربی کروات را چیزی حدود پنج شش سال بعد از هدایت تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۰۶ به تهران آورده بودند تا پرسپولیس را به دوره جلال و جبروتش برگرداند. کرانچار از عهده این کار برنیامد و با اینکه بد هم کار نکرد اما خبری از تجدید حاکمیت سرخ‌ها نشد. سران وقت پرسپولیس کرانچار را در هفته سیزدهم لیگ برکنار کردند و البته کوشیدند شکل محترمانه‌ای به قضیه بدهند و برای او مراسم تودیع قابل توجهی گذاشتند و علی دایی که جانشین او شد، دستش را فشرد و برای او در مقصد و جایگاه بعدی‌اش آرزوی موفقیت کرد.

نکته ناراحت کننده اما جایی بود که پرسپولیس با کرانجار رتبه سوم لیگ را تا پایان هفته سیزدهم در اختیار داشت و در هفته دهم حبیب کاشانی به او 4 هفته فرصت داد تا نتایج قابل قبولی کسب کند. کرانچار با پرسپولیس 10 امتیاز کسب کرد اما توسط کاشانی از سمت خود برکنار شد؛ اتفاقی که با روی کار آمدن علی دایی خیلی از مسایل را تغییر داد. سبک فنی دوران کرانچار خوب پیش می رفت و هواداران از بازی تیمشان راضی بودند. در پایان هفته سیزدهم پرسپولیس 9 امتیاز با صدر جدول فاصله داشت اما با آمدن علی دایی در پایان فصل پرسپولیس چهارم شد و یک پله سقوط کرد!

شاید اگر کرانچار در آن تیم مانده بود موفقیت های سرخ ها با زلاتکو شروع می شد و با برانکو بعد از یک دهه ادامه پیدا می کرد. زلاتکو از پرسپولیس رفت و با سپاهان به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی رسید تا توانایی هایش را ثابت کند!

بیشتر بخوانید:
نامه‌نگاری مجدد پرسپولیس با فیفا در باره پرونده بودیمیر
صعود سرخابی‌های پایتخت در رنکینگ جهانی؛ پرسپولیس بالاتر از مارسی و فیورنتینا
ثبت ششمین برد متوالی برای یحیی و پرسپولیس

انتهای پیام/