مهرام و شهرداری یک سر و گردن بالاتر / پلی‌آف و حساسیت‌های بیشتر روی داوران

لیگ برتر بسکتبال در دور مقدماتی به پایان رسید و 14 تیم حاضر در پلی‌آف به مصاف هم می‌روند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال که از 15 آبان ماه آغاز شده بود در حالی به پایان رسید که شهرداری گرگان با هدایت مهران شاهین طبع تنها تیم بدون باخت مسابقات لقب گرفت.

البته مهرامی‌ها هم این شانس را داشتند که مسابقات را با شکست به پایان برسانند، اما مصطفی هاشمی و شاگردانش در تیم شیمیدر ترمز این تیم را کشیدند و نخستین باخت را به آنها تحمیل کردند.

در آخرین بازی این رقابت‌ها که با حضور 4 بازیکن خارجی و چندین ملی‌پوش همراه بود، شیمیدر در ثانیه‌های پایانی حریف صدرنشین خود را شکست داد و انتقام دور رفت را گرفت.

در این رقابت‌ها که 14 دور به طول انجامید، شهرداری گرگان و مهرام دو مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی این فصل در صدر جدول دو گروه قرار گرفتند و باید با قعرنشینان گروه‌های متقابل خود بازی کنند.

مهرام و شهرداری گرگان در این فصل نشان دادند که جنس شان در مورد بازیکن جور است و در تمامی پست‌ها نفرات خوبی را در اختیار دارند و همین عامل باعث شده که نسبت به دیگر مدعیان یک سر و گردن بالاتر باشند.

در قعر جدول نیز آینده سازان تهران تنها تیمی لقب گرفت که هر 14 مسابقه خود را شکست به پایان رساند و در پلی‌آف باید به مصاف تیم بدون باخت لیگ یعنی شهرداری گرگان برد.

اعتراض‌ها به داوری در تمامی تیم‌ها اپیدمی شده و فرقی ندارد که مدعی باشد یا قعرنشین، بازی نزدیک باشد یا یک طرفه، هر سوتی که داوران بزنند، صدای داد و فریاد بازیکنان و مربیان بالا می‌رود. اوج این اعتراضات در بازی شهرداری قزوین و اکسون بود که قزوینی‌ها در نقد داوری و زیر سوال بردن عملکرد آنها سنگ تمام گذاشتند.

حالا با این شرایط مرحله پلی‌آف با این اعتراضاتی که می‌شود، کار برای داوران سخت‌تر خواهد شد. بازیکنان و مربیانی که در دور مقدماتی نتوانستند تسلطی روی خود داشته باشند و اعتراضات بی مورد را کنار بگذارند، چطور می‌خواهند در پلی‌آف خود را کنترل کنند؟

برنامه بازی‌های دور اول پلی‌آف به شرح زیر است:

شهرداری گرگان – آینده سازان

نفت آبادان – نیروی زمینی

اکسون – شهرداری بندرعباس

آویژه صنعت پارسا – مس کرمان

مس رفسنجان – کوچین آمل

ذوب آهن اصفهان – شهرداری قزوین

مهرام – رعد پدافند هوایی

شمیدر – خانه بسکتبال خوزستان

بیشتر بخوانید:
اخراج ناگهانی سرمربی آتلانتا/ اتفاقات جدید در لیگ بسکتبال NBA
رکوردی که ستاره تیم بروکلین برجای گذاشت
لیگ والیبال صربستان| دوازدهمین برد نیش با درخشش بردیا سعادت
سوپر لیگ والیبال روسیه| پیروزی با اقتدار شاگردان آلکنو

انتهای پیام/ ک