خرید پرابهام استقلالی‌ها؛ بمب نقل و انتقالاتی یا گل بخودی؟

استقلال تهران باز هم دست به یک خرید پرریسک دیگر زد و آرمان رمضانی مهاجم پرسپولیس را به خدمت گرفت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  از روز گذشته که خبر انتقال آرمان رمضانی در استقلال منتشر شد حرف و حدیث زیادی پیرامون این اتفاق شکل گرفت. بسیاری قدرت ایجینت یا مدیربرنامه این بازیکن را تحسین کردند که بازیکنی با این کیفیت پایین را طی یک فصل می تواند به هر دو تیم پرسپولیس و استقلال ببرد و پورسانت خوبی به جیب بزند! عده دیگری نیز صحبت های فراز کمالوند را نقد کردند که چطور ممکن است او از آرمان رمضانی با این سطح از گلزنی پایین تعریف و تمجید کند!

استقلال دیاباته، قایدی و مطهری، سه مهاجم آماده را در اختیار دارد و با توجه به چیدمانی که مجیدی انتخاب کرده، حتی دیاباته و مطهری هم فرصت حضور همزمان در ترکیب اصلی را ندارند. در این شرایط بعید است که رمضانی بختی برای فیکس بودن داشته باشد. او در سلسله مراتب مهاجمان آبی نفر چهارم و آلترناتیو دیاباته و مطهری است. آنچه می‌تواند مهم‌ترین دلیل جذب رمضانی باشد، مصدومیت‌های گاه و بیگاه شیخ است و احتمالاً کادر فنی استقلال نمی‌خواهد از حضور یک مهاجم سرزن محروم باشد. در این حالت قایدی و مطهری در ترکیب اصلی بازی می‌کنند و رمضانی مهاجم ذخیره‌ای است که در صورت گره خوردن بازی می‌تواند به ترکیب اصلی اضافه شود. او ابزاری است تا کادر فنی در دقایق پایانی سراغ بازی مستقیم برود و سازمان دفاع حریف را به هم بریزد.

توقعات بالای هواداران استقلال از رمضانی برآورده می شود؟

با این حال آمار ضعیف گلزنی رمضانی تردیدهای زیادی درباره کارآیی او به وجود می‌آورد. او در لیگ نوزدهم که مهاجم اصلی سایپا بود در ۲۸ بازی تنها ۴ گل زد (هر ۴۶۲ دقیقه یک گل)، ولی در پرسپولیس که فشار روی بازیکنان بیشتر است او راه دروازه را کاملاً گم کرد. انتظار می‌رود فشار روانی بازی در استقلال برای رمضانی از پرسپولیس بیشتر باشد. او یک دوره ناکام را در پرسپولیس داشته، باید با توقعات هواداران استقلال کنار بیاید و حاشیه‌های انتقال مستقیم از پرسپولیس به استقلال را هم تحمل کند. او در پرسپولیس نتوانست خودش را با شرایط بازی در یک تیم بزرگ تطبیق بدهد و همین بدبینی نسبت به موفقیت او در استقلال را بیشتر می‌کند.

استقلال در سال‌های گذشته بابت خریدهای پرشمار و بعضاً اشتباه هزینه‌های زیادی داده که مهم‌ترین آنها بدهی‌های سنگین و پنجره‌های بسته بوده است. همین حالا هم پنجره استقلال بسته است و پیش از صدور اجازه بازی رمضانی باید بدهی‌های قبلی پرداخت شود. با وجود این تنگنای اقتصادی مجیدی حاضر شده رمضانی را بخرد و اگر او در ترکیب استقلال جواب ندهد، ناکامی این انتقال به پای این مربی نوشته خواهد شد. رمضانی یک خرید پرریسک برای استقلال محسوب می‌شود و این نگرانی وجود دارد که او هم به سرنوشت مرتضی تبریزی دچار شود.

بیشتر بخوانید:
لطفی: امیدوارم پشت پرده حضور رمضانی در استقلال مسائل فنی باشد!
کمالوند: آرمان رمضانی یکسری مهارت ها دارد که به درد استقلال می خورد
خرید غیرمنتظره استقلال؛ آرمان رمضانی شاگرد مجیدی شد

انتهای پیام/